Weerstand module

Vince Skoda

Nieuw lid
Moest ik module en ventilator motor vervangen dus ze is kapot daarom laat ik die vervangen.
En weet ik niet waar weerstand module ligt?
Zodat ik kan makkelijk vinden bij module komen
 
Bij mij deed de blower het niet meer. Ik heb trouwens een fabia 2, 1.9 tdi sport uit 2008 met bijna 180.000 km.
Met behulp van de vele handleidingen en pdf's ben ik vandaag om 12:00 begonnen met schroeven losdraaien en frontjes weghalen. Ik was ook van plan om de boel achterin het handschoenenkastje weg te zagen maar dat is niet nodig geweest. Was om 17:00 klaar, dwz ik had de motor vd aanjager en de kachelweerstand/module/regelaar eruit.
Man, man, man, wat een klus en ja, er hebben er op het kerkhof zich vast een paar omgedraaid.

Nadat ik aan de rechterkant en het midden van het dashboard zowat alles los had wat los kon ben ik eens gaan kijken waar die schroeven zaten van de aanjager. Wat een priegelwerk, en dat met minimale ruimte en maximale handen.
Voor de duidelijkheid: Stuur en de rest aan de linkerkant van het dashboard zat allemaal nog vast.

Ook de connector zat behoorlijk vast een met een beetje wrikken kwam die los. Daarna de aanjager losgetrokken en toen begon de ellende. Kwam een centimeter of 5 tekort om het dashboard naar voren te trekken omdat de motorunit van de aanjager te dik was voor de geboden ruimte. Maar ja, ik had nog steeds geen zin om ALLES los te halen dus heb ik voorzichtig zoveel kracht gezet dat ik uiteindelijk wel de aanjager naar beneden kon trekken. Plastic buigt dus best wel aardig mee. Vervolgens met de tip van @Monteurtje filter eruit gehaald een die kachelmodule via het filterhuis naar benden gehaald. Ook die stekker zat vast. Uiteindelijk voor ongeveer 140 euro klaar, (net besteld) een nwe kachelmodule voor de zekerheid, een nwe aanjager (die oude liep heel erg stroef) en een nw filter (anti bact. carbon, etc).

Hopelijk lukt de inbouw ook en dan heb ik 450 euries bespaard dankzij dit geweldige forum.
 
Bovenaan Onderaan