Weergave auto in boordcomputer aanpassen na montage andere velgen

Treveo

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Bij mijn huidige BMW heb ik andere velgen laten monteren en de zilveren grillomlijsting zwart laten maken. Alleen blijft in de boordcomputer de originele auto zichtbaar, dus met de af-fabriek velgen en zilveren omlijsting. Volgens BMW is dit niet aan te passen in de software.

Straks krijg ik een Kodiaq, en ook daar wil ik andere velgen onder zetten. Weet iemand of het bij Skoda (of specifiek de Kodiaq) wél mogelijk is om de weergave van de auto in het scherm aan te passen, zodat de visuals overeenkomen met hoe de auto er nu echt uitziet?

Ben benieuwd of iemand ervaring mee heeft!

1983jeroen

Forumguru
De kleur van de auto klopt standaard niet (tenzij je toevallig die kleur hebt) dus kan me niet voorstellen dat je die specifieke velgen zou kunnen aanpassen in de afbeelding

Dit was in mijn Octavia zo. Kan me niet voorstellen dat je de afbeelding zo ver kunt personaliseren.

In mijn Peugeot staat ook een zwarte auto afgebeeld in met mm systeem

EvilKnievel

Forumguru
Ben trouwens benieuwd wat je voor elkaar gaat krijgen qua velgen. Via mijn dealer was dat allemaal lastig (lees: beperkte keuze) vanwege de vreemde/afwijkende velgmaat en de mogelijke kans op storingen etc. bij afwijkende velgen met bijvoorbeeld een andere et waarde.
Nou was dat wel eind vorig jaar, dus misschien is er inmiddels wat meer keuze.

Treveo

Nieuw lid
Interessant, het gaat in mijn geval om een auto van de zaak, dus zakelijke lease. Eerst heb ik de 20 inch Rila's geprobeerd (en dan aero covers weghalen uiteraard), maar dit bleek niet mogelijk. Deze velgen zouden af fabriek exclusieve zijn. Dus niet los te bestellen. Omdat het bij mij gaat om een auto van de zaak en ik die over 5 jaar weer gewoon ga inleveren, vind ik het zonde om daar extra bijtelling over te betalen.

Daarna had ik maar 2 opties: Vega of Venus. De Vega's vond ik mooier, dus heb ik nu 20 inch Vega geregeld voor achteraf. Er zijn wel meer opties, maar ik wil gewoon graag 20 inch onder de Kodiaq hebben.

Bovenaan Onderaan