Weer terug in de VAG wereld

Falcon

Donateur
Na een flink aantal jaren buiten de VAG wereld te hebben gewinkeld, ben ik nu weer terug. Geen Skoda, omdat die dit soort auto's niet bied.. maar dat mag de pret niet drukken.

Sinds een aantal jaar werk ik als engineer vanuit huis en word er nog maar heel weinig kilometers per jaar gereden (rond de 10k). Maar wel een groot gezin + hond, dus we hielden wel de wens voor een ruime auto. Daarnaast hadden wij de wens om steeds vaker eens een weekendje weg te kunnen of gewoon een dagje. In alle vrijheid. Dit heeft voornamelijk te maken dat ik net hersteld ben vanuit een burn-out.

Ik ontdekte dat dankzij het MRB kampeertarief het best interessant is om te verdiepen in een 7 persoons buscamper, helaas bleken deze maar weinig op benzine te verkrijgen.. maar vanwege het MRB tarief is een diesel dan nog goed te doen. Wel even gekeken naar de milieuzones en plannen... maar dit blijkt in het noorden van Nederland nog niet zo hard te lopen en we hebben nog een 2e benzine auto er naast.. dus dat risico durfde ik verder wel te nemen.

Diverse opties overwogen, maar kwam toch steeds weer uit op de T5 Multivan 2.5TDI (174pk). Van de week kwam er dan toevallig ook 1 beschikbaar bij ons in de stad en ben ik in actie gekomen. Zoveel mogelijk risico's in kaart te proberen te krijgen, aankoopkeuring en goed contact met de verkoper. Afgelopen dagen veel handje geklap en meerwerk afgesproken, heeft ons doen besluiten.. we gaan het gewoon doen!

Vanaf vrijdag dan ook eigenaar van de onderstaande T5 Multivan Highline in camper uitvoering! Alle denkbare opties zitten erop en er worden nog 2 extra stoelen bijgeleverd in de V.I.P. opstelling 8). Daarnaast heeft hij ook nog eens een net gereviseerde automaat (dsg-6), dus helemaal relaxed :D

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG

$_86.JPG


Wel wat kilometers op de teller, maar zeer goed onderhouden :) De elektrische schuifdeuren worden na de zomervakantie nog gerepareerd, zodat die weer hun ding doen.

Tijd om eens plannen te maken voor wat 1st stage tuning en vagcom aanpassingen.

Daarnaast lijkt het mij leuk hier weer wat actiever te worden en misschien eens aan een meeting mee te doen :)
 

JeSko

Forumguru
Top, zit ook al een nieuwer Apple/android compatibele unit in, das ook meegenomen! En zo'n 2.5tdi kan wel wat aan qua kilometers, beter een Diesel met 200.000 km autostrade/langere afstanden, dan een Diesel met 60.000 km stadsverkeer ;)
 

EdK

Forumguru
Fijne transporter, maar hou je er wel rekening mee dat dit één van de meest geliefde campers bij het dievengilde is momenteel !!!
Onlangs stond hierover een heel stuk in de lokale streekkrant !
Dus lees je even in en bouw eventueel nog wat anti diefstal spullen in die er voor zijn gemaakt.
En niet denken ik woon in een rustig dorpje , je gaat er ook op uit met zo'n wagen en vaak kom je dan juist op plekken waar ze zomaar opeens verdwijnen...
 

Falcon

Donateur
Thanks!

Wensenlijstje:
1. Elektrische luifel of bustent.. beide voordelen.
2. In de kofferbak opbergruimte inbouwen incl. elektrische koelbox op de huishoudaccu(100ah).
3. Zonnepaneelpakket voor het opladen van de huishoudaccu (met druppellader)
4. Peuterbed creëren op de voorstoelen, dmv een campingbedje om te bouwen.
5. 4g hotspot/router inbouwen.
6. DRL in de mistlampen
7. Diverse kleine onderdelen cosmetisch vervangen ivm ouderdom.
8. Kleine tv/minibeamertje inbouwen met digitenne/chromecast
9. Camping 230v aansluiting, voor als we langer weggaan.
 

EdK

Forumguru
Zonnepaneelpakket voor het opladen van de huishoudaccu (met druppellader)...Camping 230v aansluiting, voor als we langer weggaan.

Zou eens met deze toko gaan praten https://www.bluepowershop.nl/
Zeer goede ervaring mee over kennis en meedenken beste oplossing.
Druppellader zou niet eens nodig zijn met juiste unit, worden accu's of door zonnepanelen of door 230V omvormer bijgehouden.
En denk ook eens aan een Cyrixrelais wat op hun site staat, laad je de accu's ook op tijdens rijden.
Maar met die restrictie dat eerst de autoaccu vol moet wezen voor het relais inschakelt en de algemene batterijen worden bijgeladen.
En dat met de bestaande dynamo van je wagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Timmer

Donateur
Ivm diefstalbeveiliging, kijk eens naar een 'stroomonderbreker voor de OBD poort'. Via deze poort kunnen nieuwe sleutels ingeleerd worden en rijden ze dus gewoon weg met je wagen (als der natuurlijk geen wielklem op hangt).
 

EdK

Forumguru
Zelfs daar schijn je het niet mee te redden !
Men adviseert al GPS track systeem en een mechanisch slot in de versnellingsbak.
En dan gaan de heren er al van uit dat je niet al je spullen meeneemt als je ff boodschappen gaat doen, dus doet men even boodschappen in JOU wagen op moment dat jij boodschappen betaald bij de super ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

catch me

Forumguru
Ik zeg, obd stekker eruit, verstoppen ( is meesral genoeg plek en draad om deze weg te stoppen) en een "dummie" erin ( eentje uit een sloopauto halen en op de originele plek terug zetten.
Hebben ze geen verbinding met de eigen cambus,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

s-line

Forumguru
Leuk hoor voor topic-starter om alleen maar over diefstal blijven zeuren. Dat is een risico die hij zelf neemt en daar hoef je niet zo over door te zagen..
Je kan altijd pech hebben, ik zie bij ons ook vaak de zelfde auto’s die zijn open gebroken en leeggeroofd, maar er zijn er ook zat die met zo een zelfde auto nooit last hebben...
Mooie bak hoor @Falcon ook mijn favo-camper!:jaja::thumbsup:
Ps. In mijn oude woonwijk stond er een mooie t5 camper en ook alleen met een wielklem, en die staat er ook gewoon nog steeds. Die man gaat bijna elk weekend wel op pad met de camper.
 

Kanerr

Forumguru
Ook een bearlock (mechanisch slot in de bak) helpt niet meer, hebben ze al meerdere oplossingen op gevonden.
Als de dieven hem mee willen hebben, nemen ze hem mee. Je verzekering op orde hebben is het beste wat je kan doen met een goede alarmsysteem.
 

Japanese Power

Donateur
@Falcon. Zou je na een jaar T5 je bevindingen willen delen met ons. Ben heel benieuwd naar je ervaringen mbt tot alles: rijden, verbruik, onderhoud, camperen. Een T5 als camper staat nl. ook op mijn shortlist als de Kodiaq eruit gaat.
 
Bovenaan Onderaan