Wederom parkeer sensoren

Beste Mensen,

Helaas is onze auto zonder parkeersensoren afgeleverd.
In ons verkoop gesprek hebben wij nooit gesproken over dat de dealer ze achteraf zou monteren.

Echter nu achteraf is het volgens de dealer niet meer mogelijk om de sensoren te koppelen aan de radio(dance).
Klopt dit?
Of is dit alleen veel werk??

Tevens meld de dealer dat de af-fabriek sensoren een stuk groter zijn als het model wat hij kan monteren.
Heeft er iemand een foto van de originele sensoren?

Kijk.. dat het visuele gedeelte op de radio niet zichtbaar is daar kan ik nog mee leven.
Is wel balen maar ja..
Maar als je niet kan koppelen aan de radio dan kan je dus ook het geluid van de piepjes niet regelen.
Dus heb je maar 1 volume stand,voor ieder kan het volume wat hij wenst uiteraard verschillen.
Ook zou de radio zelf zachter gaan.

Dus de grote vraag is of het achteraf ECHT niet mogelijk is om de sensoren te koppelen aan de radio.
Hierbij denk ik dat er kabels naar voren moeten worden getrokken ed.
 

joergarms

Senior Member
Ik geloof niet dt dat onmogelijk is. Ze gaan in naar mijnweten namelijk in de fabriek niet de kabelboom aanpassen aan de parkeersensoren, die data zal best gestuurd kunnen worden.
En over de groote van de sensoren, meestal zijn originele juist mooi klein en zie je er weinig van, ik krijg meer het idee dat de dealer gewoon geen zin heeft om originele te monteren.
Waar ligt de fout?? hebben jullie de auto echt MET sensoren besteld?? Dan moet de dealer namelijk zorgen dat dit opgelost wordt, en niet met een achteraf in te bouwen setje, ik zou daar niet mee akoord gaan.
 

914

Nieuw lid
Parkeersensoren

Beste Ronald,

Ik heb een foto van de af-fabriek geleverde parkeersensoren op de spiksplinternieuwe (?) Fabia II van mijn vrouw bijgevoegd. Dat zijn mooi geïntegreerde en redelijk kleine dingetjes. Het geluid schijnt ergens links bij de portierstijl te worden geproduceerd en komt duidelijk ergens anders vandaan dan uit de luidsprekers. Ik zal nog eens onderzoeken hoe dat zit.

Groet,
914
 

Bijlagen

  • IMG_9833 (Small).JPG
    IMG_9833 (Small).JPG
    44,4 KB · Weergaven: 66

tlpeter

Actief lid
Jouw dealer heeft nu een probleem
Hij heeft een product geleverd dat niet voldoet aan de afspraken
Ik hoop voor je dat het wel op de bon/offerte staat dat ze er op horen te zitten
 
Beste Ronald,

Ik heb een foto van de af-fabriek geleverde parkeersensoren op de spiksplinternieuwe (?) Fabia II van mijn vrouw bijgevoegd. Dat zijn mooi geïntegreerde en redelijk kleine dingetjes. Het geluid schijnt ergens links bij de portierstijl te worden geproduceerd en komt duidelijk ergens anders vandaan dan uit de luidsprekers. Ik zal nog eens onderzoeken hoe dat zit.

Groet,
914

Volgens mij hoort het geluid uit de speakers te komen als het af-fabriek is.
Of Heb jij toch ook het visuele auto`tje op je radio?
Achteraf inbouwen is met originele sensoren geen probleem echter het is niet meer mogelijk om het te koppelen aan de radio.
(dance).
Als het af-fabriek is dan kan je het volume regelen op de radio.
er worden op dit moment originele sensoren gemonteerd alleen heb ik dus geen koppeling met de radio,Hierdoor zal dus het geluid ook waarschijnlijk ergens van achter komen.
 
Jouw dealer heeft nu een probleem
Hij heeft een product geleverd dat niet voldoet aan de afspraken
Ik hoop voor je dat het wel op de bon/offerte staat dat ze er op horen te zitten

Ze komen er ook wel op dat was niet het probleem.
ik was alleen van gedachte dat ze direct af-fabriek zouden komen.
Gisteren bij de dealer geweest om het er over te hebben en ik ben zoals gewoonlijk zeer netjes geholpen.
In dit gesprek heeft de dealer zijn welgemeende excusses gemaakt.
Dit vind ik belangrijker als een halsstarrige verkoper,Zo van ze komen er toch op dus niet zeuren.
In overleg :koffie: en ter compensatie van het missen van de koppeling met de radio. een extra beschermstrip gekregen voor de achterbumper.
Dit is voor mij voldoende.
 

Gieliovd

Forumguru
En dat is het belangrijkste, als jij tevreden bent.

Klinkt mij wat raar in de oren dat het naderhand niet meer aan de radio kan, maar goed dat ben ik.

Ben jij weer gered!
 
Dacht ik eerst ook ,Hoe kan dat nou.
Achteraf niet meer mogelijk....
Het is bijna het zelfde als het maxi-dot scherm en de radio.
Deze moeten ook af-fabriek anders is het ook niet meer mogelijk om het te koppelen.
Zelfs wanneer alle fabrieks onderdelen besteld worden dan krijg je de koppeling nog niet goed.
Het schijnt heel diep in de software te zitten.

Maar oke ik ben tevreden dus einde probleempje.
 

914

Nieuw lid
Volgens mij hoort het geluid uit de speakers te komen als het af-fabriek is.
Of Heb jij toch ook het visuele auto`tje op je radio?
Achteraf inbouwen is met originele sensoren geen probleem echter het is niet meer mogelijk om het te koppelen aan de radio.
(dance).
Als het af-fabriek is dan kan je het volume regelen op de radio.
er worden op dit moment originele sensoren gemonteerd alleen heb ik dus geen koppeling met de radio,Hierdoor zal dus het geluid ook waarschijnlijk ergens van achter komen.
Beste Ronald,
De radio in de Fabia II Sport van mijn vrouw is een op eBay gescoorde Cruise (voor slechts een fractie van de prijs). De dealer heeft die niet helemaal goed ingebouwd, maar dat wordt nog verholpen. Misschien dat er daarom af-fabriek een extra speakertje is ingebouwd in de B-sijl achter de hoogteverstelling van de driepuntsgordel. Daar komt het geluid nl. vandaan en zeker niet uit één van de luidspreker(tje)s. Ik vind dat wel OK, want je hoort het uitstekend (ook zonder dat de radio aanstaat of hard brult).
Groet,
914
 
Bovenaan Onderaan