Wecare contract België

Xavier234

Senior Member
Heeft iemand ervaring met het Wecare contract die je kunt afsluiten in België, Het zou het onderhoud dat skoda voorschrijft betalen en alle electrische en mechanische mankementen van de wagen ook ,met uitzondering van de banden. ook geen carroserie en lak . Maar dus wel het onderhoud de eventuele panne's en dus ook de remmen.
 
Heeft iemand een idee wat een standaard jaarlijks klein onderhoud kost?

Het Wecare-contract zou voor mij iets van een 540eur/jaar zijn.
 

VAG-man

Forumguru
Ik ken Wecare niet, maar het is zeker weten dat ze hier aan verdienen.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn vader heeft jarenlang wecare gehad op zijn wagens. Is er mee gestopt. Is belachelijk duur.

Heb je een miseriebak, zit je ergens wel "safe" maja blijft je met een miseriebak verder rijden? Denk het niet.
Zowiezo eerste twee jaren betaal je al voor niets. Afhankelijk van je km zal je maar 1 keer of pas na 2 jaar op onderhoud moeten, tegenwoordig kost onderhoud tussen de 2 en 300 euro. Wecare kost als snel 50 euro per maand , dus eerste 2 jaar is 1200euro voor mss 1 onderhoudje.

Heb je een goede wagen, betaal je eigenlijk veel te veel.
 

hendrik38

Forumguru
Ik vind de prijs ook erg gortig. Bij een nieuwe auto heb je sowieso garantie. Dan is 540 euro per jaar voor alleen beurten wel veel.
 

Mike02

Lid
Sorry voor de late reactie op deze topic.

Heb 25 jaar dienst gehad in een vw en audi garage en ken wecare goed.

Er zijn voor en nadelen aan dit systeem sommige klanten willen het nooit meer en andere willen het nooit meer kwijt.

Werkt bijna hetzelfde als een omnium verzekering heb je ze niet nodig is het te duur.

Heb je ze 1 x nodig voor een dure herstelling is ze terugbetaald voor de komende jaren.

Je zal wel zeggen er is garantie en kulanz en een discussie kan je altijd voeren, maar als je wecare heb is er meer gemoedsrust en weet je zoveel per maand en voor de rest rijden maar.

In de eerste 2 jaar sparen zij uit natuurlijk en daarna ook nog als je geen abnormale kosten krijgt.

Maar bij 1 grote panne of zelf meerdere kleine steken ze er aan in geloof me maar.

En tegenwoordig met al de elektronica en de dsg bakken kan het prijskaartje aardig oplopen wagens zijn veel complexer dan 10 jaar geleden .

Nu ze dekken ook niet alles he zoals je lak,bekleding,verkleuring,geluiden die geen technische oorzaak hebben enz..

Maar op een nieuwe wagen heb ik het zelf en werk er in ja het is een investering.

En je blijft niet met een miseriebak rijden dat is juist maar soms weet je dat pas na een eerste panne van over de 8000€ en die heb ik al gezien geen garantie geen kulanz gelukkig wel wecare.

Dat is dus zoals de omnium te duur als je het niet nodig hebt buiten de gewone onderhouden en slijtage maar toch een gemoedsrust.

En je bedrag van onderhoud,remmen 1 accu en al de rest is gespreid over een maand bedrag ook voor sommige mensen belangrijk.

Er waren klanten die konden wel die 50€ of zelf 100€ per maand aan de wecare betalen maar zelf sparen ging niet.

Dus nu konden ze hun auto wel perfect laten onderhouden en wisten ze het kost me niets meer als ik de wagen in de garage ga halen.

En anders was het onderhoud,remblokkken, een multiriem enz.. factuur 800€ en daar hadden sommige klanten het dan wel moeilijk mee.

Ook als je de wagen verder verkoopt vinden sommige mensen het wel leuk dat ze het contract kunnen overnemen.

Zo hebben deze ook weer een geruststelling dat ze met kosten de wagen gewoon naar de garage kunnen brengen.

Ja wecare is als een omnium voor iedereen anders de ene wil het wel en de ander niet.
 

EdK

Forumguru
Tsja leuk verhaal wat misschien in België op gaat omdat daar de consument minder beschermt is dan in NL
Maar hier in NL is het geldklopperij
Coulance is ook zoiets leuks...mij een gevoel geven dat ik blij mag zijn dat ik kortingen krijg..
Duhhh de dealer krijgt wat minder geld maar mijn inziens met zijn inkoop prijzen en een goedkopere monteur op de klus draait hij nog steeds geen verlies ( en misschien ook geen winst )

En tsja 50 tot 100 eurie p/m betalen voor iets wat niet zou mogen gebeuren ,, doeiiiiiii
Dat is dus 6 tot 1200 eurie op jaarbasis... , daar kan ik aardig wat onderhoud en reparatie voor laten doen eens in de 2 jaar dat hij bij dedealer staat ( 12 tot 2400 eurie )
 

Mike02

Lid
Fijn dat het in nederland anders loopt en hopelijk kom je zulke kosten nooit tegen en laat de garage en de invoerder je dan niet in de steek.

Dat heb ik hier al meerdere keren meegemaakt met klanten in belgie dan wel te verstaan en daar waren er bij zonder wecare.

En zoals je zelf zegt het zou niet mogen gebeuren maar dat is niet altijd de realiteit.

Ik heb nu problemen met mijn leder dik binnen de garantie ook wecare dekt dit zelf niet maar ook de garage en invoerder niet.

Zo erg is het hier met de service in belgie gesteld.

Voor alles moeten we vechten en dat zou niet mogen maar is wel zo .
 

Cordoba

Forumguru
Eerdaags is mijn Fabia aan de beurt voor zijn 60.000 km beurt, en die prijs komt rond de 350 euro uit, incl. vervangen remolie. Dit is dus al één van de duurdere beurten, en er is maar eens in de 2 jaar nodig volgens schema. Dit zou betekenen dat Wecare in diezelfde periode zo'n 700 euro in zijn zak steekt voor reparatie/onderhoud dat niet nodig is. Voor je gemoedsrust moet je gewoon geen auto rijden, of die parkeren in atoomschuilkelder, verzekering kun je ook niet op aan als er betaald moet worden.
 

Goofy@5E

Forumguru
Blijf weg uit die ,,grote merken garages,, ik ga nu ook bij iemand die na 20 jaar geen skoda mag meer doen, wegens te grote investeringen, heeft nu kleine garage met 1 brug, en doet zijn goesting, maar wel met top service, en een eerlijke prijs!!
Hier wordt je tenminste behandelt als een klant, en de kennis is voorhande,
Mijn mening natuurlijk
 

Tuner111

Forumguru
Ja ik ga het op mijn kop krijgen :D

Maar ik ben voorstander van wecare. je betaald een vaste prijs en voor de rest heb je geen zorgen meer... ik heb op mijn blauwe de pompen van mijn elc koffer moeten laten vervangen omdat ze lek waren.. 1 pomp kost 500 euro en je hebt er 2 nodig .. dus 1000 euro. wecare is ook een reisverzekering en pechwegenhulp. dus nog eens een gemoedsrust dat als ik ergens in het buiteland of binnenland in panne sta dat mijn wagen tot aan de garage gebracht kan worden zonder een meerkost..

ik zal altijd voor een wecare kiezen met de wagens van vandaag..

en voor de mensen die nieuwsgierig zijn wat ik betaal per maand.. ik betaal atm een 30 euro dus een 330 euro per jaar.. dat is voor me voor dat alles een zeer goede prijs ;)
 

Mike02

Lid
Ja zoals ik zeg iedereen denk er anders over maar degene die al eens een zeer grote kost zelf hebben moeten betalen.

Hadden die moment graag een wecare gehad heb er al vele horen klagen dat het toch niet kan dat ze al na 4 jaar ofzo zulk een bedrag zelf moeten betalen.

Maar ja als je dan geen wecare heb dan heb je pech.

En daar waren er bij die in een garage om de hoek gingen tot de motor of iets anders het begaf waar hoge kosten aan waren en ze toch langs de officiële dealer moesten.

En die weigerde dan natuurlijk ook garantie of kulanz dan zijn ze natuurlijk zeer kwaad maar allemaal zien voorbij komen bij ons in de garage.

Dus ja ik heb zelf een wecare contract van 12 jaar en 300000 km tegen dan zijn er toch al wat kosten geweest en zal ik er niet veel aan in steken.

Doe wel ongeveer 35000 km per jaar.
 

CDK

Forumguru
330,- per jaar is zeker een zeer schappelijke prijs. Voor m’n vrachtwagen betaal ik dat per maand, zit dan wel ook al het onderhoud en periodieke keuring bij in.
 

leon-cupra

Forumguru
30 euro is wel weinig voor een RS. Voor dat bedrag zou ik ook niet twijfelen.
Denk dat mijn vader ongeveer 80 tot 100 euro betaalde, meer dan 10 jaar geleden voor zijn audi A6 3.0tdi quattro .
 

negruj

Nieuw lid
Zo'n Wecare kan je afsluiten tot de wagen 2 jaar wordt?
Dus niet per se vanaf dag 1?

Verstuurd vanaf mijn S1035X met Tapatalk
 

Mike02

Lid
Ja dat klopt je hoeft niet van dag 1 af te sluiten.

Maar je moet dan wel de voorbije maanden betalen met achterstal.

Dus als je afsluit na 10 maanden en je moet 40€ per maand betalen dan is je eerste aflossing x 10.

Dus wachten om af te sluiten helpt niet.

Je kan nog intekenen tot 24 maanden maar dan betaal je deze toch nog.
 

Cordoba

Forumguru
Ja dat klopt je hoeft niet van dag 1 af te sluiten.

Maar je moet dan wel de voorbije maanden betalen met achterstal.

Dus als je afsluit na 10 maanden en je moet 40€ per maand betalen dan is je eerste aflossing x 10.

Dus wachten om af te sluiten helpt niet.

Je kan nog intekenen tot 24 maanden maar dan betaal je deze toch nog.

Dan krijg je ook het geld van eerder betaalde rekeningen retour? Het lijkt mij alleszins een vreemde constructie.
 
Bovenaan Onderaan