Webwinkel SuperSkoda.com

turboturbo

Forumguru
Hierbij mij ervaring met verkooppunten: de webwinkel SuperSkoda.com

Bestellen.
Op 27 oktober plaatste ik een bestelling. Daarvan kreeg ik direct per mail een order bevestiging. Ik had vooraf nog een vraag gesteld over een item dat ik wilde bestellen, maar kreeg een onbegrijpelijk en onzinnig antwoord terug. Het was half Duits, half Tsjechisch: mijn vraag (in het Engels geformuleerd) was waarschijnlijk door een google vertaalmachine gehaald, en hun eigen antwoord waarschijnlijk ook.

Betalen.
De betaling geschiedt uitsluitend middels PayPal. Of je daar nou vervolgens je bankrekening of je CreditCard voor gebruikt (die koppel je aan een PayPal account) dat is verder aan jou.

Verzending.
2 November werd de bestelling geleverd door GLS koeriers. Alles was keurig verpakt in veel noppen plastic. Prima verzending dus, lekker vlot ook. Ik kreeg overigens geen email(s) over de verdere staat van de bestelling; ineens stond de koerier voor m'n deur. Wel kun je (meteen na de bestelling, en ook nog na levering) inloggen op de site, om je order status te bekijken. Daar stond te lezen "items dispatched 31-10-11")

De verzendkosten vond ik onwaarschijnlijk hoog. Bestel je iets tot 2 KG dan lijkt het wel mee te vallen, maar de meeste items kosten meteen 25,- om te verzenden naar NL. Gek genoeg kwam ik erachter, dat het (bijna) niet uitmaakt wat je verder nog bestelt, de verzendkosten stijgen dan nauwelijks of niet meer. Het lijkt een soort drempel te zijn, dus. Vandaar mijn idee (hier dankzij het forum succesvol verlopen) om met meerdere mensen tegelijk te bestellen. Je kunt dan p.p. een aardig voordeel opdoen.

Aftersales.
Echter. Bleek SuperSkoda 1 item verkeerd geleverd te hebben. Ik heb hier direct per mail navraag over gedaan. Geen antwoord. Een paar dagen later nogmaals een mail gestuurd. Wederom geen antwoord.
Hierop heb ik meteen PayPal's koperbescherming geactiveerd. Ik kon binnen 3 muisklikken een klacht indienen, en binnen een paar uur had ik al antwoord. Ik kreeg het geld teruggestort, met enigste notitie van SuperSkoda: 'keep the item, do not send it back, sell it' :1884: Het zal hen ook verder een worst zijn, met heen-en-weer verzenden en omruilen zijn zij meer tijd en geld kwijt, dan dat je het verkeerd bezorgde item opnieuw besteld, met het terug ontvangen bedrag. Vermoed ik.

Nu ja. Al met al dus wel tevreden. Ik zou er zelf gerust vaker bestellen; je bent immers gedekt door PayPal, en dat werkt dus ook nog.
 

Rofffel

Forumguru
Zojuist een zeer positieve ervaring van SuperSkoda.com.
Ik heb in januari '18 een achterbumperbeschermplaat besteld voor mijn Octavia 3.
Deze zat prima, totdat deze in de hoeken los kwam.

Een simpel mailtje met wat foto's waren voor SuperSkoda (Petr) voldoende om direct een nieuwe op te sturen.
Ondanks dat het niet het meest dure product is, zonder problemen verstuurd.

Pet(r)je af voor team Superskoda!
 
Bovenaan Onderaan