Webasto Hotshot

elcocheSKODA

Actief lid
Heeft iemand van jullie hier ervaring met dit systeem van Webasto waarbij de ruitensproeiervloeistof tot 65°C wordt verwarmd?
formula_small.jpg

Zie: Webasto Hotshot

Lijkt jullie dit iets?

Wij vonden het wel wat, maar is door vrijwel alle dealers afgeraden 65°C op je koude voorruit zie meteen sterretjes. /forum/images/graemlins/shocked.gif

Het leek ons wel mooi voor als we op wintersport gaan.
Als u het uit wil proberen horen graag het resultaat.

sunnyboy

Senior Member
Zo dom zullen ze bij Webasto toch niet zijn dat ze autoruiten laten springen? /forum/images/graemlins/confused.gif

Karstieman

Forumguru
Klinkt wel heel handig !
Je zit echter inderdaad met een temperatuur verschil van ca 65 graden waaraan je voorruit wordt blootgesteld...

sunnyboy

Senior Member
Als de ruitensproeiervloeistof 65graden Celsius is, is het temperatuurverschil meestal nog groter. Namelijk de buitentemperatuur verrekenen!
Voor onderweg misschien wel makkelijk, maar voor 's-morgens vroeg zie ik het inderdaad niet zitten.
Doe mij dan maar gewoon een afgedankte credit-card ofzo.

Fabia

† In Memoriam
En als je dat nu eens aan Webasto vraagt, ik mag toch aannemen dat ze daar aan gedacht hebben? Het temperatuur verschil lijkt mij ook behoorlijk groot, voor je het weet springt je voorruit.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En als je dat nu eens aan Webasto vraagt, ik mag toch aannemen dat ze daar aan gedacht hebben? Het temperatuur verschil lijkt mij ook behoorlijk groot, voor je het weet springt je voorruit.

[/ QUOTE ]

Heb ik inmiddels gedaan, antwoord zal ik hier plaatsen.

sunnyboy

Senior Member
Op de site van Webasto (Hotshot) staat niets over gebruik bij vorst. De filmpjes geven onvoldoende informatie over gebruik bij vorst als je 's-morgens in je auto wil stappen.
Wel over de twee mogelijkheden. Namelijk vooraf opwarmen van de vloeistof en het onderweg op temperatuur houden.
De vloeistof komt ook pulserend uit de sproeier heb ik begrepen.
Ik zou eerder voor verwarmde ruitesproeiertjes kiezen.
De kleine gaatjes bevriezen snel, dus als deze verwarmd worden blijven de sproeiers het wel doen.
Was vroeger trouwens een optie bij de BMW E36 (3-serie &lt;2000).

Heb ik inmiddels gedaan, antwoord zal ik hier plaatsen.

[/ QUOTE ]

Geachte,

Het kost je geen ruit.
Water is opgewarmd tot 65 graden en komt met ongeveer 50 graden op de ruit. Er zijn al duizenden Hotshots in de markt naar volle tevredenheid.

Prettige feestdagen,

Webasto product Nederland

Is er een liefhebber die dit wil testen? /forum/images/graemlins/smile.gif

Fabia

† In Memoriam
Dus met 50graden op de ruit die met nachtvorst dus onder de nul graden is. Ben reuze benieuwd wat er dan gebeurt en nee ik ben geen vrijwilliger hiervoor........... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

guitar_billy

Senior Member
maar bv. een theepot gaat ook niet stuk, en daar gooi ik gewoon kokend water in bij 20C kamertemperatuur. da's 80C verschil, dunner glas, en relatief meer heet water op een klein oppervlak.

lijkt me wel moeten kunnen die hotshot...

Fabia

† In Memoriam
Lijkt me wel een heftig gezicht 's ochtends als je ruit kats bevroren is en dan er verwarmde ruitenvloeistof over heen gaat. Komt volgens mij de stoom er van af /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

Wat een onzinnige discussie. Als je ruit ervan naar de *** gaat staat het apparaat heus niet jaar op jaar in de dealer krantjes. In het VW-blaadje heb ik hem al meerdere malen gezien en in en oude L&amp;K ook.

Fabia

† In Memoriam
Maar we mogen dit toch ons gewoon afvragen? Het komt toch erg plausibel voor dat je daar over nadenkt.

Tuurlijk mag je dat afvragen /forum/images/graemlins/2133.gif /forum/images/graemlins/2133.gif, ik vroeg me alleen het nut af! /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Je moet uiteraard wel opletten als je sterretje in je vooruit hebt, die kan wel scheuren bij die temperatuurverschillen.

Jammer dat je zo'm lelijke knop op je dashboard krijgt. Dat is voor mij al een rede om er niet aan te beginnen. Heb sowieso nooit problemen met slecht zicht.

Thomas76

Nieuw lid
Wat ik van dat dit heb begrepen is dat ie geen "volle lading" heet water op het raam spuit, maar kleine beetjes. Dat zou je ruit moeten sparen.. (Met de nadruk op "zou" /forum/images/graemlins/wink.gif)

DJNeO

Actief lid
Is er een liefhebber die dit wil testen? /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Skoda_0, JIJ???? /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Blij dat ik straks op het feestbeeST voorruitverwarming heb. Is volgens mij het best bestede geld op de optielijst van Ford.

Bovenaan Onderaan