We Care: Ja of Nee?

Vorige week m'n superb combi Style besteld. Levering in oktober 2016.Kreeg aanbod voor We Care contract van 10 jaar aan 60 euro/maand, salonactie: 1ste 24 maand gratis. We zijn jullie aanbevelingen hieromtrent? Doen of niet?

Canon-Eye

Donateur
Dat is €60 x 120 maanden oftewel €7200.

Wat voor "zekerheden" krijg je voor deze "verzekeringspremie"? Wordt daarmee een risico afgedekt dat je niet zelf zou kunnen dragen indien het zich daadwerkelijk voordoet - en hoe groot is de kans dát zo'n risico zich überhaupt voordoet?

Vragen die iedereen zich trouwens bij elke vorm van verzekering zou moeten stellen. Kan een hoop geld uitsparen dat nu door verzekeraars wordt gestoken in marmeren gebouwen en topsalarissen en/of om er nog veel meer geld van te maken via beleggingen en zo.

Canon-Eye

Donateur
In dat geval:
  • Schat in hoe lang je de auto wilt houden en hoeveel km je in die periode verwacht te rijden;
  • Tel de kosten van de standaard onderhoudsbeurten over die periode bij elkaar en zet het totaalbedrag af tegen de totale WeCare kosten over diezelfde periode;
  • Indien deze getallen ongeveer overeenkomen kun je het er wel op wagen, want dan is het een prettige manier om je zekere onderhoudskosten te spreiden;
  • Als WeCare duurder is dan de som van de beurten, dan is dat verschil het bedrag dat wordt gereserveerd voor de onzekere extra reparaties buiten het reguliere onderhoud om. En dat is in feite de "verzekeringspremie" die ik hiervoor bedoelde, dus hier moet je de keuze maken of je dit redelijk vindt of niet.
  • Kijk ook nog even naar de contractuele gevolgen bij bv. eerdere verkoop van de auto (kun je het al betaalde onderhoud met de auto mee overdragen aan de volgende eigenaar) en andere mogelijke addertjes onder het gras.

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Opgepast in de We-care België zit een maximum aantal km van 120K (dan toch 1.5j geleden) wat eigenlijk dan voor mij puur bedrog is, echte zware kosten voor 120K is zeer zelden dus voor mij was het echt boerenbedrog.

edero

Forumguru
'1ste 24 maanden gratis...'
Dit is na de 2 jaar fabrieksgarantie neem ik aan, ook 1ste beurt is na 2 jaar (of 30K km) .

riskitalltowin

Actief lid
Toen ik in een ver verleden nog werkte bij VW, slechts 1 maal gezien dat de WeCare voor de klant in zijn voordeel was - maar ie had dan ook een ramp-Passat. Daar ging werkelijk alles stuk aan.

Lynx

Nieuw lid
Net de 24 maanden gratis gemist omdat ik 9 dagen te vroeg had besteld, maar wel WeCare genomen. Hangt af van aantal kilometers en jaren, in mijn geval 35 euro + BTW per maand

Tuner111

Forumguru
ik heb een wecare ook :) ben er tevreden over. wecare is meer dan alleen maar een onderhoudscontract hé. pechverhelping, reisverzekering. Wat ik doe ik altijd nieuwe ruitenwissers vragen. versleten of niet :D

Brightstar1981

Forumguru
Ik heb nu ook Skoda assistance in héél de Benelux bij pech of ongeval.
Wij hebben gewoon een complete omnium bij Skoda insurrance genomen.
Goeie dekking mbt ongeval,vandalisme,diefstal,natuurrampen etc.
Als we nooit iets tegenkomen is het inderdaad veel geld, maar als je ze WEL nodig hebt ben ik toch gerust.
Mijn persoonlijke mening ! ik neem altijd een omnium als ik met een nieuwe wagen rijdt.

peterrapid

Forumguru
Mobiliteitsverzekering heb je automatisch altijd bij Skoda voor de gehele levenstermijn van je Skoda, dus dit is geen punt vind ik, banden zijn niet inbegrepen als ook de andere slijtagegevoelige onderdelen zoals remblokken, luchtfilter enz. Dus voor mij betaal je bij voor lucht en eens je de 120K aantikt is het gedaan juist dan wanneer er kosten kunnen aankomen ... Mijn dealer zelf zei dat ze verplicht waren om het aan te bieden ten tijde van een verkoop en er een mooie bonus voor kregen maar als iedereen die wat km doet eens de berekening maakt het een zeer ongunstige regeling was. En mijn normale autoverzekering dekt dingen zoals reisverzekering, bijstand enz al reeds dus 2x betalen voor hetzelfde daar doe ik (wanneer ik het besef) echt niet aan mee.

Bovenaan Onderaan