Waterlekkage deuren Fabia 3

chromewave

Nieuw lid
Hallo allen,

Sinds een aantal maanden rijd ik een Fabia NJ3.
Heerlijke auto ten opzichte van het oude model (6Y2) die ik daarvoor in bezit had.
Het oude model had nogal last van een waterprobleem in de deuren, wat een bekend probleem is in de VW sector.
In de huidige auto dacht ik daar vanaf te wezen... Helaas.
Ik merk na redelijke regenbuien of een wasstraat dat er in de deurrubbers boven water staat en wanneer ik de deur open doe de binnenrubbers ook nat zijn en het water naar binnen lekt op de stoel.
Ook zie ik af en toe op het rubber bij de dorpel water liggen.
Ik vraag mij af of er hier meerdere mensen zijn die dit herkennen en daar misschien een oplossing voor hebben.
Op bijgevoegde foto's is het probleem zichtbaar. DSC_0300.JPG DSC_0299.JPG DSC_0298.JPG
 
D

Deleted member 26486

Is mij nog niet opgevallen een dergelijke ‘lekkage’, zal er zeker eens op letten! Kan het ook niet zijn dat dit bij stilstand is maar bij rijden door extra luchtdruk de rubbers wel volledig afsluitend zijn?

(Als de auto nat is en ik open een portier, ja dan lekt het soms wat op de bekleding maar dat is dan rechtstreeks vanaf de carosserie.)
 

fanSkoda-VW

Donateur
Bij mijn toen nieuwe F3C sloot de deurrubber aan de bijrijderskant ook niet goed.
En dus meteen door de dealer vervangen.

grtss
 
D

Deleted member 26486

Terug van vakantie, auto ziet er (ook van binnen ) uit alsof ik er Le Dakar mee gereden heb -> morgen door de wasstraat, dan zal ik er eens extra op letten en berichten.
 

EdK

Forumguru
Zie nu pas het topic voorbij schuiven en ik moet zeggen dat ik hier geen last van heb.
Ja, als ik een wasstraat in geweest ben dan heb ik wel water op de onderdorpel liggen en tussen de voorportieren en achter portieren is het nat , maar dat is allemaal aan de buitenzijde van het rubber.
Maar zoals jij laat zien op je foto's daar heb ik geen last van ( gelukkig )
Al eens je rubbers ingesmeerd met een zuurvrije vaseline ( lichtjes insmeren )
helpt het niet dan schaad het ook niet...
 

chromewave

Nieuw lid
Gisteravond na een aardige hoosbui ben ik nog eens gaan kijken en gelukkig kon ik constateren dat het water niet naar binnen is gegaan. De binnenrubbers aan de bovenkant leken allen droog.
Toch blijf ik het raar vinden dat er dan boven in de deur tussen de rubbers water ligt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als de auto nat is en ik open een portier, ja dan lekt het soms wat op de bekleding maar dat is dan rechtstreeks vanaf de carosserie
Precies dat is een vrij algemeen probleem geworden sinds de klassieke "gootjes" boven langs de portieren zijn afgeschaft om de Cw-waarde maar zoveel mogelijk te drukken. Ik had daar in 1985 al last van toen ik van een Audi80 (vierkant model) overstapte naar zo'n mooie gladde van het nieuwe soort. Sindsdien heb ik me er een beetje aan geërgerd bij alle volgende auto's: nog 2 Audi's, een Polo 1995, een Fabia combi 2002, een Octavis combi 2007, een Fabia2 combi uit 2011 en zelfs nu de Leon ST, ondanks de plat aanliggende dakrails die veel tegenhouden.

Hoe beter de auto gepoetst is, hoe meer regenwater er op je stoel valt zodra je het portier opent.
Prima reden excuus trouwens om juist niet zo veel te poetsen... :D
 

Cordoba

Forumguru
Op de dorpels - niet bij de dorpelbeschermer met de 'Fabia' tekst, maar net daarbuiten/onder - heb ik het ook regelmatig, maar dat is water wat langs het portierraam de deur in is gelopen, en aan de onderkant uit de deur gelopen. Volkomen normaal dus.

Tussen de rubbers zie ik het alleen na autowassen (omdat je ongemerkt toch altijd water er tussen de rubbers spuit) of als je bij heftige buien meerdere malen de portieren opent/sluit (waardoor het water dus het 1e rubber kan passeren). Nooit iets gemerkt van vocht/water in de auto.
 
Bovenaan Onderaan