Water toevoegen, kleine verrassing.

RPeter

Senior Member
Winter bijna voorbij, wat water toevoegen aan de sproei-installatie.

Verrassing :cry:

Te denken dat de onderkant van de wagen het rough road package heeft.

20210402_160712.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Maar... wat zien we hier nou?
Een afdekplaat (van waar precies?) die zo te zien gemaakt is van bordkarton/mdf en beschadigd is?
 

RPeter

Senior Member
Motorcompartiment,
Geluids/warmte isolatie
57A 863 831

'Hij' ratelt nu iets meer, en het is zeker geen geluid van een V6 geworden :D
 

Captain Hook

Forumguru
Te denken dat de onderkant van de wagen het rough road package heeft.
Maar wat wil je hier nu mee aangeven?

Bedoel je dat die beschadigingen het gevolg zijn daarvan? Of juist niet? Of ergens anders door? Of heb je een knaagdier op bezoek gehad? :arghh:
Kortom, ik mis de clou...
 

RPeter

Senior Member
Denk inderdaad een marter, hebben we in de buurt nooit last van gehad.
Zelf met bescherming onderaan de wagen vinden ze hun weg tot onder de motorkap.
Gelukkig is het maar isolatie

@Captain Hook Ik alleszins verwacht me niet aan een halfopen uit elkaar gereten isolatiemat als ik eens wat water wil toevoegen.
Ik dacht: "laat ons dat eens delen, er zijn misschien nog mensen die even snel onder de motorkap willen kijken :)"
 

064harry

Donateur
Ik heb een marterverjager laten plaatsen door de dealert.
Prijs van €83,47
Kun je geen ellende voor hebben.
 

Captain Hook

Forumguru
En de boel is ook goed schoongemaakt?

Attentie! Wanneer de marter reeds in Uw auto was en zijn “geurmerk” heeft achtergelaten, dan is het wassen van de motor absoluut nodig. Ook op het plaveisel onder de auto moet absoluut met reinigingsmiddelen schoon worden gemaakt, om het geurmerk te verwijderen

(volgens de instructies van Kemo)

@064harry Ben benieuwd of dat apparaatje afdoende is:

Ultraschall: Hohe Töne im Ultraschall-Bereich sind für die empfindlichen Ohren des Marders unangenehm. Während Menschen die hochfrequenten Geräusche nicht wahrnehmen können, halten sie den Nager davon fern. Ein solcher Marderschreck lässt sich problemlos unter der Motorhaube anbringen. In der Regel wird er entweder mit eigenen Batterien betrieben oder an die Autobatterie angeschlossen. Das akustische System hat den Vorteil, dass das Tier nicht verletzt wird oder Schmerzen leidet. Aber: Mit der Zeit können sich die Marder an das Geräusch gewöhnen oder es einfach ignorieren, wenn sie zum Beispiel auf einen Artgenossen treffen.

https://www.computerbild.de/test-vergleich/marderschreck-test/

Dieser Art des Marderschutzes ist sehr zuverlässig. Es entsteht kein Gewöhnungseffekt, wie bei der Marderabwehr mit Ultraschall.

M.a.w; ultrasoon apparaatjes schijnen voor gewenning te zorgen. Het beste werken die elektroschok dingen.

Die Kemo M180 kost online ca. 2 tientjes. Dus het inbouwen kostte ruim 60 euro. Tja... :pieker:
Voor 60 euro wil ik ook wel twee laagspanningsklemmetjes vastmaken en dat piep ding met een ty-rap vastsjorren
 
Laatst bewerkt:

064harry

Donateur
Hij was iets duurder ... €33.50

En of de wagen schoongemaakt is? Geen idee. Ik was er niet bij.
Ik neem aan dat de dealert kundig genoeg is en ik geen last heb van marters.
Verder maakt het mij niet zoveel uit.
 

Captain Hook

Forumguru
Verder maakt het mij niet zoveel uit.
Die snap ik ff niet...

Ik neem aan dat je geen marter (of andere knaagdier)schade meer wilt hebben.
Toch?

Dan maakt het toch wel uit of de uitgevoerde werkzaamheden en een mogelijk (deels) functionerend apparaat überhaupt zin hebben? Of het nou 10 of 100 euro kost. Geld uitgeven wat geen zin heeft, lijkt mij doelloos. :pieker:

Anders kun je het net zo goed gelijk het geld naar mij overmaken, dan plak ik wel een placebo device met veel poeha onder je motorkap, doe nog ff wat bezweringen, Sprenkel er wat ingestraald wijwater overheen, en stuur ik wel een flinke rekening. :D
 

Canon-Eye

Forumguru
Een kleine waarschuwing is hier wel op zijn plaats aangezien deze opmerking niet helemaal correct is:
Während Menschen die hochfrequenten Geräusche nicht wahrnehmen können,
In de praktijk is namelijk gebleken dat sommige mensen - met name kinderen tot in de tienerleeftijd - wel degelijk (flink!) last kunnen hebben van ultrasone plaagdierverjagers. Let dus op het eigen kroost en dat van de buren.
Dit is overigens niet verzonnen, ik weet dit uit eigen ervaring.
 

064harry

Donateur
Ik ook ... Mijn kinderen (15 & 16) horen ook de tonen van zo'n ding die bij de buurman in de tuin staat.
Ikzelf (51) hoor niets.
 

Tees

Donateur
Inderdaad vooral kinderen kunnen hoogfrequent / ultrasoon geluid horen, maar niet alleen. Ik (36 lentes jong) hoor t helaas ook. Best irritant is dat soms als mensen van dit soort ongedierteverschrikkers (of hanggroepjongeren-verschrikkers) hebben
 

RPeter

Senior Member
Hoeft natuurlijk geen megafoon achter te zitten, een metertje ronde de wagen is meer dan voldoende toch?
In ieder geval kost zo'n matje geluidswerend materiaal €30.
Gelukkig patrouilleren er genoeg katten in de buurt.
 
Bovenaan Onderaan