Water loopt uit achterklepslot ?!?

Stephan27

Actief lid
Hoi iedereen,

Ik ontdekte zojuist iets raar. Ik heb al een week het gevoel dat ik precies water hoor klotsen bij harde bochten. Niet echt bij nagedacht, ik zet mijn auto altijd in de wax dus dit geluid was niet raar. Wat me wel opviel dat mijn ramen meer en meer bewasemde bij het vertrekken.

Nu deed ik vandaag mijn koffer open (5deurs) en er liep een hele straal water langs mijn slot.
(het uitstekend stuk met bevestiging)

Even een foto ter verduidelijking van op het internet. (het uitstekende deel bedoel ik)

Skoda-Octavia-2.0-TDI-test-kofferbak.jpg


Dan maar heel de koffer leeggehaald en alles gedroogd. (was water onder het reservewiel komen te staan)


Nu heb ik de plastieke kap van de klep al weggehaald en alles gedroogd maar zie niets abnormaal. De kabels en etc zijn ook niet nat, enkel over de hele lengte van de koffer. Als je de stootrubber van de klep opentrekt komt het water je tegemoed.

iemand tips? hulp meer dan welkom.

Thanks !!

Grtz
Stephan
 

Monteurtje

Forumguru
De bekleding van achterklep loshalen. In de kofferbak gaan zitten en iemand anders met een tuinslang de auto nat maken. En dan kijken of je ergens water naar binnen ziet komen.
 

Stephan27

Actief lid
Juist nog eens liggen kijken. Ik zag dat de sierlijst waar je het slot zit een 3mm van het deksel afstaat. Volgens mij is fe dichting stuk tussen dee delen sijpelt het zo binnen...
 
Bovenaan Onderaan