water in kofferbak

kent iemand dit probleem en wie heeft er wellicht een oplossing voor bedacht... als het regent/geregend heeft en de achterruit van mijn octavia 1 HB is nat, dan stroomt het water via de ruit de kofferbak in als ik m opendoe, en dan bedoel ik niet een paar druppels maar hele stralen... bijzonder storend en ook niet goed voor de speakers, want daar loopt ook water in
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja, algemeen bekend, hier ook al eerder gemeld als storende ontwerpfout en niks aan te doen.

Gewoon voorzichtig je kofferbak openmaken en het water eerst laten weglopen.
 
Met mij vorige HB uit 2002 had ik het ook. Ik duwde meestal eerst een paar keer stevig op de bumper, de auto in z'n vering. Als tie goed in de was zit ben je dan het meeste water al kwijt! Wel irritant ja. Vooral als je bak vol ligt met documentatie voor je klanten /forum/images/graemlins/frown.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
heeft mischien toch iets met bouwjaar te maken ???? dutch 4x4 kent het wel en die komt ook uit 2003...

[/ QUOTE ]

Nee, geen bouwjaar hoor. Okee, er is in 2000 een facelift gekomen, maar volgens mij geldt het voor alle hatchbacks. Zelfs de nieuwe hebben er last van, alleen zitten daar de speakers niet op de verkeerde plek...
 

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
alleen zitten daar de speakers niet op de verkeerde plek...

[/ QUOTE ]

Dus is er toch wel IETS aan gedaan..... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Ja, van mij mag je er een compleet andere achterklep inzetten, hoor. Ik hou je niet tegen! /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Bovenaan Onderaan