water/groen in de koplamp

Joske

Forumguru
Kan ook gewoon de hoogteafstelling zijn dat niet goed gebeurd is, hopelijk is het maar zoiets eenvoudigs! ;)
 

Pendragon

Forumguru
Precies Joske, dat dacht ik ook. Vanochtend viel me alleen iets op. De lens van de Projector in de nieuwe unit is doorzichtig en de andere mat. Of dat mat gekomen is door gebruik weet ik niet, maar er is een heel duidelijk verschil. Misschien dat door het mat zijn van de ene unit het gek lijkt. Vanmiddag weet ik meer.
 

EdK

Forumguru
Denk dat bij de oude unit er al vuil en dergelijke zijn ingebrand op de spiegel en dat je hierdoor het verschil met nieuw zo erg ziet.
Vergelijk het met de spiegelroosters in kantoren, als ze allen tergelijkertijd zijn geplaatst en de vervuiling toeslaat op al die spiegels tergelijkertijd , zal je de vervuiling minimaal merken.
Totdat er een spiegel vervangen word voor een nieuwe, en tsja dan zie je direct het verschil kwa lichtopbrengst en kleur uitstraling ( reflectie )
 

Joske

Forumguru
dat kan natuurlijk ook, hetgeen @EdK zegt. Dat de "oude" lens meer "ingebrand" is waardoor het verschil nu ineens opvalt. Zou wel zonde zijn natuurlijk.. anders moet je eens een foto posten @Pendragon ?
 

EdK

Forumguru
Als mijn lamp H4 defect is aan één kant dan wissel ik er ook meteen twee ipv alleen die ene.
Ook omdat je anders kleurverschil ( lichtsterkte ) verschillen ziet.
Dus vermoed in deze dat het nieuwe lamp is in nieuwe koplamp en een vervuilde met oude lamp in bestaande unit.

En zo als de doktors ook steeds meer zeggen, meneer Pendragon u moet er maar mee leren leven......
 

Pendragon

Forumguru
Ik neem aan dat ze de oude H4 lamp in de nieuwe unit gezet hebben. Het is de lens van de Projector die dan dof is geworden. Ik had gisteren nog een foto gemaakt, het probleem is dat je het eigenlijk alleen zo ziet met de lampen aan, als ze uit zijn zie je haast geen verschil. En @EdK is heel wijs, ik zal ermee moeten leren leven en dat valt dan gelukkig weer mee :D
 

Pendragon

Forumguru
Bij de dealer geweest, de projector is dof door gebruik (normaal) en daarom lijkt de nieuwe apart. Hoogte is prima verder. Ze hebben nog geprobeerd de projector schoon te maken, maar dat hielp niks. Over een jaar is het vast weer hetzelfde :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Dat vertroebelen van een lens komt vrijwel altijd voor inderdaad. Maar valt pas op wanneer je aan 1 kant een andere plaatst.
 
Bovenaan Onderaan