Wat zijn de ervaringen met DCC?

Ik kan er weinig over lezen bij dit type skoda. Maakt de dcc echt een verschil? Is het de 900€ waard? Wat zijn de voordelen/nadelen? welke stand wordt het meest gebruikt? Hoe voelt de sportstand?

alvast bedankt.
 

rogierl

Senior Member
EDIT: never mind, dit gaat dus over adaptive cruise control.


Erg tevreden hier. Verstand op nul, 105 km per uur en DCC aan. Wel even instellen dat hij de minimale afstand moet bewaren, anders "kruipt" er steeds iemand tussen. Uiteraard werkt dit het beste als je weinig verkeer op de weg hebt. Rijd je alleen maar in de spits, dan valt het tegen denk ik.

Ohja, ook top voor op vakantie met de caravan!
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
Ik heb het vorig jaar aan mijn bestellijstje toegevoegd na twijfels of de kodiaq niet te hard zou worden met 20 inchers.
Dit na advies op dit forum. Ik vind het 1 van de betere opties die ik nu heb op de kodiaq. Ik wissel ook geregeld afhankelijk van het wegdek en de wens hoe ik wil rijden op dat moment. Op vakantie in Duitsland is het comfort weer fijn met de harde richels in de weg en in Nederland is de sportstand soms leuk. Zit wel het meeste op normaal of op comfort. Je merkt duidelijk verschil tussen de standen. Sportstand voelt veel harder en directer en de comfort stand gaat meer richting deinen en meeveren op de weg (niet hinderlijk weliswaar).
 

De Stip

Forumguru
Ik ben er blij mee en vind het een prima optie. Meestal rijdt ik op individual en in de bebouwde kom op comfort. Jammer dat de auto niet in je voorkeuze blijft staan en je die keuze dus iedere keer na het aan en uitzetten moet maken.
 

johan72

Actief lid
Ik ben er blij mee en vind het een prima optie. Meestal rijdt ik op individual en in de bebouwde kom op comfort. Jammer dat de auto niet in je voorkeuze blijft staan en je die keuze dus iedere keer na het aan en uitzetten moet maken.

Het niet kunnen vastzetten/onthouden van de voorkeur, is inderdaad heel erg jammer.:banghead:
Ik heb de DCC niet besteld, ga er vanuit dat de Sportline al sportief genoeg afgesteld is.
Heb me wel tegoed gedaan aan de andere opties. :jaja:
 

De Stip

Forumguru
Het is even lastig foto's maken met dit weer, maar zo heb je een idee. Ik heb dus een combi van DCC/Driving Mode. Kies je niet vooor DCC, dan heb je denk ik alleen Driving Mode en kun je zelf niets aanpassen.
 

Bijlagen

  • IMG_9370.jpg
    IMG_9370.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 105
  • IMG_9371.jpg
    IMG_9371.jpg
    84,6 KB · Weergaven: 106
  • IMG_9373.jpg
    IMG_9373.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 97

Spector

Forumguru
Is dit weer anders dan in de "oudere" modellen Octavia? Ik kan mij niet herinneren dat ik de DCC twee keer in moet stellen. DM: op sport is DCC ook op sport ( zo staat hij eigenlijk altijd in RS ).
 
Bovenaan Onderaan