1. Golf II (van '84, dus met de spiegels nog halverwege de ramen in plaats van op de normale plaats), pracht auto. Heb er 100.000km mee gereden (toen ie weg ging had ie 300.000km gedaan en was de motor op. Was toen 18jaar oud, de auto hé :680
2. VW Golf IV TDI130. Deze hebben we nog steeds, is nu de slee van mijn vrouw. geweldige auto, niet traag en toch zuinig. Ondertussen staan er 120.000km op en hij gaat nog steeds bijna 220km/u (op de teller)
3. Opel Meriva 1.7DTI. Absolute rot auto, ging precies omvallen telkens je een bocht nam. Heb ik gelukkig maar 2 maanden in moeten rijden.
4. Opel Astra Wagon 1.7CDTI. trage rotauto. Mijn rug doet nog steeds zeer als ik eraan denk. Verbruik was ook niet normaal voor zo'n trage auto. Bijna 8l/100km vind ik er toch over.
5. Passat 1.9TDI. Was eigenlijk een voorloper, maar heb er toch bijna 30.000km op gezet op een half jaar. Heerlijk auto trouwens, alleen veel te veel onderstuur. Leuk dat er 75liter in de tank kan, 1000km tussen tankbeurten is pas luxe.
Nu dan mijn O2 waar ik zeer tevreden over ben. Beter dan de Passat trouwens. Allees de tank mag groter, nu moet ik elke 850km gaan tanken. Nauwelijks onderstuur (als het droog is) en iets vinniger (door lagere gewicht) dan de Passat.
Volgende wordt ofwel een O3 of een 320D als het budget dit toe laat. Tussen deze 2 is er niets wat meer geld waard is dan een Octavia.