Wat voor Skoda zou er gemaakt moeten worden?

Captain Hook

Forumguru
Ten eerste mogen ze wat mij betreft al die hippe, coole raak-mij-aan bullsh*t schrappen. En gebruik technologie die langer meegaat dan de gemiddelde consumentenelektronicazooi.

Een auto behoort imho geen rijdende slimfeun te zijn! Maar een betrouwbare, door de eigenaar te onderhouden stuk blik, wat voor een redelijke kilometerprijs je op een comfortabele en veilige wijze van hot naar her brengt.
Ze moeten het niet nodeloos ingewikkelder maken dan dat het is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als ik die tekst lees, verbaas ik me over onnauwkeurigheden als Montiaq waar op de foto toch duidelijk Mountiaq te lezen is, en golfplaat voor de laadvloer waar het overduidelijk om "tranenplaat" betreft. Waarschijnlijk geschreven (of eerder: vertaald) door een of andere pas begonnen stagiair met onvoldoende begeleiding...

Terug naar de vraag: je ziet hier überhaupt heel weinig pickups rijden, dus ik vraag me af of er een markt is voor volgens dit idee omgewerkte andere modellen. Maar om het eens over een andere boeg te gooien: ik ben wel benieuwd hoe bv. een Octavia RS coupé zou uitpakken...
 

iRob1984

Senior Member
Maar om het eens over een andere boeg te gooien: ik ben wel benieuwd hoe bv. een Octavia RS coupé zou uitpakken...

Ik mis in de Skoda inderdaad wel modellen alszijnde coupés inderdaad
VW had de CC en nu de Arteon. (hoewel de sportieve looks van deze auto behoorlijk tegenvalt, op de R versies na)
Audi heeft natuurlijk de A5 en A7 (S of RS versie)
Seat heeft in volkswagengroep ook geen coupé, voor je de Leon een coupe versie kan noemen

Maar het zal mij benieuwen.
Daarom nogmaals, een photosoeppie zou mooi zijn
 

JeSko

Forumguru
Een Station wagen met de degelijkheid en uitrusting van een S2 L&K , hybride, weinig touchscreen gedoe ( zoals in mijn S2 ), zonder fake uitlaten en overdreven styling, lekker clean, alles LED. :jaja:
 

laagvlieger

Forumguru
Een betaalbaarder model voor de particulier die gewoon een no nonsens vervoermiddel zoekt. Zoals Skoda eigenlijk groot is geworden. De Citigo is nu verdwenen, de nieuwe generatie Fabia zou de fakkel kunnen overnemen als goedkoop alternatief, zoals dat bij de eerste en tweede generatie enigszins nog het geval was.
 

iRob1984

Senior Member

Ja zoiets, maar deze zijn ook gebaseerd op de Kodiaq
De Kodiaq valt nog steeds binnen de middenklasse SUV, maar een maatje groter zou toch ook prachtig zijn.
Formaat X5/ Q7/ Touareg/ Landcruiser als luxe SUV
Of zelfs pickups met de grootte van een Mitsubishi L200, VW Amarok, Isuzu D-Max, Nissan Navara, Toyota Hilux, Mercedes Benz X, Ford Ranger Raptor of F150, Renault Alaskan

Ik hou echt van dit soort auto's. Hoe groter en robuuster hoe mooier.
Wat Canon-Eye schreef: Een Octavia RS coupé zou leuk zijn, maar niet mijn ding
 

leon-cupra

Forumguru
Een 4zit cabrio op basis van de Octavia mogen ze morgen uitbrengen. Is het cabrio rijden wat betaalbaarder. Nu voor een 4zitter kom je telkens uit bij de premiummerken.

nu, zal nooit gebeuren dat Skoda een cabrio zal maken. Is niet winstgevend genoeg.
 

iRob1984

Senior Member
Ik zag laatst een plaatje van een Karoq cabrio (Sunroq)
Een SUV als cabrio vind ik echt een no go
Net als die Evoque cabrio of een T-roc Cabrio of die PT Cruiser van Chrysler
 

leon-cupra

Forumguru
SUV cabrio :nono:
Trekt op niets. Hebben nooit een mooie lijn.

t zal ooit een moeilijke zoektocht worden voor de een opvolger van de benz :nono:
 

Arjan1985

Actief lid
Ooit in Tsjechië in een Skoda 130l gezeten als passagier. Was 2005 denk ik. Gingen ze achtjes draaien op een verlaten parkeer terrein.
Als antwoord op de vraag: Een moderne 130L met achterwielaandrijving dus:D

Met Laagvlieger ben ik het ook eens
 

MacRembrandt

Forumguru
Een 7-zits Enyaq.
Liefst binnen 4 jaar.:cool:
Ik heb de huidige met een jaar verlengd, dus ik geef ze nog wat tijd. Maar ze moeten nu wel gaan opschieten……:ROFLMAO:

Toch zou ik liever, met mijn grote gezin, een Skoda variant zien van de Sharan/Alhambra, met schuifdeuren. Of een groter maatje, a-la Amerikaanse mini-vans (Chrysler Pacifica etc).
 
Laat ze de O1 maar terugbrengen met interessante motoriseringen, ik dacht bijvoorbeeld aan een 2.8 Vr6 of 2.0 turbo. Maar een Skoda ''X6'' lijkt mij ook bijzonder hilarisch, met van die enorme brede banden eronder met velgmaat 20 inch o.i.d en een V8 motor uiteraard. Wat dacht ik ook nog niet genoemd is, wat dacht je van een Skoda (Vw) transporter? Ik stel voor om het dan de Skoda Doprava te nomen, of simpeler Skoda DopR of Dopr who knows.

Met de gebruikelijke motoriseringen, 1.9 tdi 1.6tdi etc maar ook benzine versies voor onze verziekte belastingklimaat met name. Dacht dan aan minstens 1.4 tsi t/m 2.0 tsi voor een leip snel busje. Eventueel een Phev versie ook nog, maar die zal met name voor particulieren bedoeld zijn die het als gezins-auto gebruiken, net als andere benzineversies lijkt mij, een zware aanhanger heeft een diesel minder moeite mee.
 
Bovenaan Onderaan