Wat voor banden onder je Citigo

whalertje35

Actief lid
Ik ben toch wel benieuwd wat een ieder onder zijn Citigo Greentech voor banden heeft liggen. Ik had verwacht dat er een zogenaamde Eco band toegepast zou worden, maar ik heb een Continental Premium Contact, dit is niet een zogenaamde Eco band.
 

Noord26

Forumguru
Vrijwel iedereen heeft Conti's eronder als je een VAG-auto koopt. Willen wel eens Bridgestone's of Dunlops onder liggen als ze het te druk hadden om ze te wisselen bij de importeur..
 
Mijn auto is origineel op ContiPremiumContacts geleverd, dat heb ik liever dan die Eco-dingen. De demo-auto bij mijn dealer (die inmiddels verkocht is) had wel eco-bandjes eronder liggen.
 

Noord26

Forumguru
16" staan een Citigo perfect. Oogt helemaal niet zo groot. Gisterenavond was ik bij de dealer waar 2 auto's af werden geleverd door een vader die voor zijn zoon en dochter respectievelijk een Mii en een Citigo had gekocht. Beiden stonden op 16". Maakte beiden auto's echt af.

Mij is opgevallen dat er eigenlijk onder de drieling vanuit de VW groep een setje Falken onder zou liggen:

http://www.bandenportaal.nl/2012/12/20/falken-sincera-oe-op-skoda-citigo
 

Inge

Lid
Bij ook zomerbanden Bridgestone.

Winterbanden gaan Conti's worden net als de zomerbanden tegen de tijd dat ik LM velgen heb.

Reseveband geen idee - als ik eraan denk zal ik eens kijken.
 

rikusples

Senior Member
Mijn banden en bij mijn vader zijn ze ook 175, ik ben op 14" gebleven van wegen het comfort met hobbeles voor mijn vrouw.
Omdat deze uitvoering al 1.5cm lager zijn.
 

Noord26

Forumguru
Alleen is die test 3 a 4 jaar oud. Conti's zijn prima banden, zeker. Vraag mij dan wel af waarom er vrijwel geen Falken op de afgeleverde auto's zit, terwijl dat in 14" het standaard bandenmerk zou moeten zijn.
 

whalertje35

Actief lid
Alleen is die test 3 a 4 jaar oud. Conti's zijn prima banden, zeker. Vraag mij dan wel af waarom er vrijwel geen Falken op de afgeleverde auto's zit, terwijl dat in 14" het standaard bandenmerk zou moeten zijn.
Dat komt omdat er veel auto's uit voorraad geleverd worden. Ik denk dat Skoda te optimistisch is geweest met inkopen van de auto's. De vanaf nu bestelde auto's zullen dan misschien met Falken uitgerust gaan worden.
 

Iter

Nieuw lid
Zover ik weet zit er op de 14" velgen Bridgestone banden en heb je een citigo met 15" velgen besteld dan krijg je Continental banden. Ik heb de maat 185/55 R15 onder mijn Citigo geleverd gekregen.
 

Iter

Nieuw lid
Hallo Michel,
Dat is mooi dat je ook Continental banden hebt want die zijn denk ik beter dan de Bridgestone.
Bij mijn dealer stonden er in de showroom een aantal Citigo's op 14" en allemaal met Bridgestone en aangezien ik op 15" velgen Continental geleverd heb gekregen was dit de reden van mijn conclusie.
Zo te zien aan je Wishlist heb je de staatsloterij al gewonnen.:laugh:
 
Erg consequent zijn ze wat betreft banden niet.... De wishlist is nog laaaaaang niet afgewerkt hoor, dat duurt nog wel ff. Als het autootje perfect is gaat'ie op Marktplaats ;)
 
Bovenaan Onderaan