Wat te doen skoda superb combi 2020 sportline bus v l&k 2022

Dag allemaal ik kom er niet uit en wil graag kijken of jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik twijfel tussen de volgende 2 auto's

Auto 1
COMBI 1.4 TSI IV SPORTLINE BUSINESS 2020 met ong 40.000 km veel opties erin, behalve geen trekhaak zonnescherm aan de zijkantjes en cameras bij parkeren. Het is gewoon met merkgarantie

Auto 2
Combi 1.4 TSI iV 218 PK Laurin & Klement 2022 met ong 80.000 km full options en 2 jaar garantie vanuit merkdealer

Prijs van beide autos zijn praktisch hetzelfde auto 2 is 1500 euro duurder met 2 jaar garantie maar zonder die 2e jaar hoef ik niks te betalen en dan is het verschil nog 1000 euro

Ikzelf vind opties leuk, maar wil niet blindstaren op het speelgoed, maar ook een bewuste slimme keuze maken aangezien ik hier voor het eerst zoveel geld ga uitgeven haha.
IK zou het geweldig vinden als ik van jullie advies kan inwinnen.
 

hemi24

Forumguru
Wat heeft je voorkeur: de sportiviteit van de Sportline, of de weldadige luxe van de L&K..?

km’s zou ik me niet druk om maken; gevoelsmatig neig ik naar 2 jaar jonger…
 
Als ik naar de opties kijk trekt de L&K mij meer aan, maar ik vond de sport helemaal geen mindere auto heb ook genoten van de proefrit. Alleen wil ook kijken naar zaken wat ik mee moet nemen in mijn besluit die ik nu niet zie. Heb altijd als lease rijder als een kind gehandeld die in een speelgoedwinkel mocht kiezen haha en nu ik echt met mijn eigen geld iets aanschaf wordt het al een serious onderneming :-)

Ik rij ong 25000 km per jaar mix tussen stad en snelweg en wil uiteraard auto op den duur weer kunnen verkopen ong na 5 - 7 jaar gebruik. Is dat realistisch en met welke onderhoudszaken zou ik bij deze autos in de eerste 2 jaar in de gaten houden. Oh voor ik vergeet is een merkgarantie premium vam 24 maanden handig om te hebben?
 

Herperduin

Forumguru
Onderhoud eerste twee jaar verwacht ik bij beide niet veel problemen.
Voor wat betreft garantie zou ik even met Škoda Nederland bellen (heb ik toen ook zelf gedaan). Ze konden aan de hand van kenteken aangeven of er nog garantie op de auto zat. Zat vier jaar garantie op tot 100.000km. Sowieso lees goed de garantievoorwaarden en vertrouw niet alleen op wat de verkoper zegt. Veel is vaak uitgesloten maar dus niet overal.
Ik zou zelf liever meer luxe hebben dan sportief want ben een zeer saaie rijder en geef niets om sportief uiterlijk maar dat is echt iets persoonlijks. Twee jaar jonger vind ik ook wel erg prettig eerlijk gezegd. Als het dan ook nog luxer is en nog altijd slechts 80.000km op teller dan zou mijn keuze wel snel gemaakt zijn.
Staat Superb al vast of is Octavia ook nog een optie? Scheelt wellicht weer veel euro’s en moet zeggen dat ik Octavia echt heerlijk vind. Zuinig en stukje goedkoper in aanschaf en wegenbelasting.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik neig ook naar de nieuwere van de twee, en ik denk dat qua verkoopbaarheid over een paar jaar een Sup L&K geliefder zal zijn dan een Sportline.
 

Herperduin

Forumguru
De L&K is denk ik van Muntstad en die geven sowieso (zonder bijbetaling) 12 maanden Bovag garantie. Wel altijd even op factuur vast laten leggen…
 
Dankjewel allemaal, ik denk dat ik vandaag tot een beslissing ga komen. Neig zelf ook nu naar L&K. Ik laat jullie nog weten welke ik heb besloten. Zijn er vragen die ik nog aan de dealer kan stellen?
 

ertromp

Forumguru
Absoluut onderhandelen. Je hebt geen inruil? Zijn de matten nog toonbaar? Een set rubber matten? Een trekhaak? Volle tank? Lagere kosten garantie? Een volgende onderhoudsbeurt gratis? Banden nog oké? Het is geen pak suiker uit de plaatselijke AH
 
Mensen update! Heb uiteindelijk gekozen voor een andere dealer het is een skoda superb combi iv l&k met rond 50000 op de teller en heb 1000 euro korting gekregen op de auto in totaal 32000 betaalt. Ik kwam initieel voor een andere auto daar en op die auto wilde hij de 12 maanden garantie twv 798 euro meegeven, maar toen mijn oog op de uiteindelijk gekozen auto viel melde ik neem aan dat je ook bij deze kunt doen haha.
Was moeilijke onderhandeling hij wilde niet want ik wilde ook aangezien de 60000 in vizier kwam ook de grote beurt erbij krijgen. Na een uur te hebben onderhandeld was het helaas volgens hem. Na een uur belde hij mij op prima en ik ging akkoord.
 
Bovenaan Onderaan