Wat nodig voor een beurt aan citigo?

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allen,

Naast de Superb II gisteren en citigo 1.0 aangeschaft voor mijn vrouw voor woon werkverkeer.

Ik heb naar garage benoemd zelf met mijn schoonvader de beurt te doen

Wat heb ik allemaal nodig?
* olie + filter (welke olie raden jullie aan)
* interieurfilter?
* remvloeistof?
* luchtfilter


Hoor graag van jullie
 

Antera

Donateur
Hallo,

bij een beurt is het de vraag grote of kleine beurt?

Bij grote beurt:

olie
oliefilter
luchtfilter
brandstoffilter
bougies 1x per ..... ligt eraan welke bougies
remolie 1x per 3 jaar

controleer meteen de mulit/v-riem
 

JeroenHamann

Forumguru
Heeft iemand ook idee wanneer de ditributieriem vervangen dient te worden bij welke km stand? Kan het in de documentatie niet terug vinden
 

JeroenHamann

Forumguru
Ff navraag bij dealer gedaan en de citigo’s zijn uitgerust met een ketting, bij de 240.000 controle maar inprincipe als beurten goed gedaan worden onderhoudsvrij
 

brepus13

Forumguru
Onderhoudsvrij.... waar heb ik dat toch eerder gehoord?? Zowel VAG als bmw hebben inmiddels wel bewezen dat een goede riem langer meegaat dan een ketting :banghead::maakmegek:
 

AndreM

Forumguru
Eigenlijk is het niet zo moeilijk.
Op de Skoda website kan je bij de Citigo zien wat er bij iedere beurt uitgevoerd wordt, dus ook een indicatie voor jou wat je moet vervangen. :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Bij de documentatie in het dashboardkastje zit een serviceboekje, daar staat precies in omschreven welke items moeten worden geserviced. Eén keer km-afhankelijk en één keer leeftijdsafhankelijk. Bougies moeten uit het hoofd in elk geval elke 50k...

Check ook even je dakrand op roestvorming... (links en rechtsachter op de hoekjes bij de kofferklep).
 

Arjann

Forumguru
Ff navraag bij dealer gedaan en de citigo’s zijn uitgerust met een ketting, bij de 240.000 controle maar inprincipe als beurten goed gedaan worden onderhoudsvrij

Citigo heeft wel degelijk een distributieriem hoor. Onderhoudsinterval weet ik niet uit m'n hoofd, maar vóór de 210k hoeft er sowieso niks aan gedaan te worden
 

Antera

Donateur
Volgens Etka hebben de citigo's een riem en geen ketting. Dus control om de 5 jaar of 90dkm. Of preventief vervangen om de 5 jaar bespaard ellende
 

JeroenHamann

Forumguru
Is toch vreemd bel ik de dealer en die geeft aan dat de 1.0 3 cilinders een ketting hebben, niet echt duidelijk....

Nogmaals contact gehad en beetje zoek werk en een riem lijkt me inderdaad eerder, fijn zo'n dealer!
Bij de 210.000 pas keer controleren?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan