Wat moeilijker schakelen

FoxyPoxy2020

Nieuw lid
Goede middag

Ik ben sinds kort in het bezig van een fabia 1.4 uit 2001

Auto rijd goed alleen waneer ik de auto in ze 1 zet moet ik hem er zeg maar goed in duwen....maar bak verder is denk ik nix mis mee misscbien iets met een schakel stang van pook ofzo.... ? Hoop dat iemand me wat kan helpen
 
Het zou een schakelstang kunnen zijn, want dit heb ik zelf afgelopen jaar meegemaakt in mijn MPI 1.4 uit 2001. Mocht het een schakelstang zijn, dan is dat in ieder geval vele malen goedkoper dan het vervangen van de bak. Succes! ;)
 

Ted

Forumguru
Schakelmechanisme met wd 40 inspuiten dan schakelt hij weer als nieuw althans bij mij werkt dat goed.
 

Cordoba

Forumguru
Er kan ook wat anders aan de hand zijn: de 1e versnelling is niet gesynchroniseerd (net als de 'R'), er kunnen dan de tanden van 2 tandwielen precies tegenover elkaar staan. Door dan even de koppeling op te laten komen in 'vrij' draait één tandwiel weer, en heb je kans dat ie dan wel makkelijk in '1' gaat.
 

FoxyPoxy2020

Nieuw lid
Kan sinds gister niet meer in ze achteruit en 1e en 2e versnelling schakelen rij weg in ze 3 of 4 welke stangetje zou ik hiervoor moeten vervangen ? En of kan het misschien de versnellings bak olie zijn ? Een te laag nivea ofzo of oude olie ?
 
Als ik jou was zou ik naar een garage gaan om dit te laten controleren, alleen kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
 

EdK

Forumguru
@Dennis1989 tsja omdat we tegenwoordig allemaal pinnen of contactloos betalen ??
Ik heb de portemonnee alleen nog maar voor zwart geld, maar ja dat bestaat niet .....
 
Bovenaan Onderaan