Wat mist er uit de gereedschapsset?

tim_j

Senior Member
Hoi allemaal,

recent de zwart piepschuimen gereedsschapskist uit de auto gehaald (greenline combi) en het lijkt erop dat ik het een en ander mis.. Wielsleutel, wat mist er nog meer? Is een set met luchtpomp en plakset, helaas geen Simson.
 

Bijlagen

  • CC17E2E1-409F-4E59-B3E1-E5931E99D025.jpeg
    CC17E2E1-409F-4E59-B3E1-E5931E99D025.jpeg
    2 MB · Weergaven: 129

Monteurtje

Forumguru
Er mist in principe niks. Want als je geen reservewiel hebt, dan krijg je er ook geen wielsleutel bij.
Alles zit erin wat er in hoort bij een set met bandreparatie benodigdheden.

Bij een set icm reservewiel zit er wel een wielsleutel en krik bij.
 

hemi24

Forumguru
Misschien een tip om een keer op de houdbaarheidsdatum van de reparatievloeistof te kijken, volgens voorschrift moet die na 5 of 6 jaar vervangen worden...
 

tim_j

Senior Member
Oke het hoort dus zo. Ik ga het wel aanvullen met een wielsleutel en krikje, voelt gewoon beter. Spuitbus ga ik bekijken, goeie tip.
 

tim_j

Senior Member
Mwah uit ervaring weet ik dat dat niet veel uitmaakt.

heb weleens een spoorstang zelf vastgedraait na een bezoekje aan de dealer, goh het rammelt en klappert bij riggels in de weg. Ga je zelf kijken.. oei oei. Gewoon los.
Bij diverse garages vaak de gedachten gehad, ik doe het voortaan zelf!:tongue:
 
Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Misschien een tip om een keer op de houdbaarheidsdatum van de reparatievloeistof te kijken, volgens voorschrift moet die na 5 of 6 jaar vervangen worden...

Houdbaarheidsdatum is 4 jaar. Bij (dealer) onderhoud wordt dat bij elke inspectie/grote beurt gecontroleerd
 

hemi24

Forumguru
Houdbaarheidsdatum is 4 jaar. Bij (dealer) onderhoud wordt dat bij elke inspectie/grote beurt gecontroleerd

Reken er maar niet teveel op...
5 jaar staat er op het flesje (Continental) in de kofferbak van m’n vrouw haar Up! en na 6 jaar moest ik de mannen van Century er toch echt even op wijzen, anders was deze nog altijd niet vervangen geweest...
 

EdK

Forumguru
Soms kun je met het reservewiel en met 3 bouten per wiel nog thuis ( of op een veiligere plaats) komen.
Tsja, je kunt ook de hulpdienst bellen die je afslepen, en in die tussentijd blijf je ff achter de vangrail staan....
Lijkt me toch nog iets veiliger dan een gok nemen met 3 bouten....:pieker::koffie:
 

EdK

Forumguru
Wellicht ben ik meer "self-supporting" dan anderen
met alle respect maar misschien kun je het ook een andere benaming geven in dit geval.

Wat jaren terug op een rit terug uit Engeland met de Yeti , had ik rare trillingen in het stuur.
Bleek uiteindelijk dat ik 1 losse bout en er één kwijt was aan linker voorwiel.
Wel met 3 bouten in je velg wil je echt niet meer tot aan huis rijden hoor.....
Had het geluk dat doordat ik in elke velg een antidiefstalbout had zitten de 4 bouten in mijn kofferbak lagen met de momentsleutel.
En deze er dus ingedraaid en alles aangedraaid met de momentsleutel die ook in de kofferbak ligt.
Als ik die bouten niet had gehad dan was ik echt geen meter verder gereden meer, en was ik op zoek gegaan via ANWB te bellen naar nieuwe bouten....
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan