Wat kun je met de onboard WiFi AP?

Ik zie in mijn nieuwe Octavia dat er ik een WiFi AP kan activeren in de auto.
Na het activeren en het scannen van het netwerk zie ik dat er een router zit op x.x.x.1 en een apparaat op x.x.x.254. Ik denk dat dit het modem is voor Skoda connect?

Ik kan verder geen verbinding maken met internet via deze AP.
Heeft iemand hier meer informatie over? Zit er ergens nog een mobiele router waar je een data sim in kan stoppen?

Je kan de apparatuur ook laten connecten naar een extern WiFi punt zodat je kan connecten naar internet met je intertaiment systeem. Kun je vandaaruit die gedeelde internetverbinding weer delen met de WiFi AP in de auto? Of is dit geheel gescheiden?

MiC

lsp

Forumguru
Weet niet welke unit je gebruikt, maar in het dashboardkastje kan een unit gemonteerd zijn waarin een sim kaart gestoken kan worden. Deze kan je configureren in het menu en heb je een wifi verbinding in de auto. Deze gaat over deze sim, die je ook kan gebruiken voor skoda connect (als je abbo hebt) en wordt dan ook gebruikt door de navigatie voor online zoeken etc.

Ik zie in de dashboardkastje alleen 2 sd sloten waarvan in slot 1 de navigatie bestanden staan.
Dat zou dus betekenen dat er geen extra modem zit voor het infotainment/wlan systeem?
Zou goed kunnen hoor. Ik kan nu alleen de boel aan de praat krijgen door te connecten naar mn telefoon of thuis wifi. Daarna kan ik die verbinding weer delen middels de wifi in de auto. Bedankt voor de info. Dit bevestigde mijn idee.

Bovenaan Onderaan