Wat is mijn O1 nog waard?

Tom

Nieuw lid
Dag mensen,

Met het oog op de komende zomervakantie zijn wij van plan onze O1 te verkopen of in te ruilen en wat anders aan te schaffen. Benieuwd ben ik wat je nog zou kunnen vragen bij een particuliere verkoop. Graag ontvang ik van jullie suggesties of ideeen.

O1 GLX, 1.6 8v 55kw, 166.000 km., wijnrood
Bouwjaar: 98
Met werkende airco
Goed onderhouden (maar zonder dealerhistorie laatste 5 jaar wegens beun) en rijdt prima, interieur is netjes, auto heeft geen roest

Wat is minder aan de auto:
flinke kras op gehele rechterzijde (vandalisme)
Deuk onderin bij de wielkast (paaltje meegepakt bij parkeren)

Op 2e paasdag heb ik een viertal dealers bezocht en gevraagd wat zij boden bij inruil bij aanschaf van een auto bij hen. Dan kijken ze eerst naar de kras en de deuk...meneer daar zit voor 1500,- euro spuitwerk aan...

Overigens denk ik aan een O2, 1.6 FSI als opvolger. Echter ik neig ook naar een Ford Focus. Focus heeft een beter/sportiever onderstel. Onderstel en overhellen in bochten van de O2 schijnt beter te zijn dan dat van de O1 maar nog steeds onder de maat als ik de testen op internet hierover lees.
 

deusjevo

Forumguru
Denk dat je met 2000 euro (particuliere verkoop) in je handen mag klappen :623:

Inruil: da's moeilijker, ik denk 2x de helft ;) afhankelijk van wat je aanschaft.
 
Handel € 750,00
Inruil € 1250 to 1500

Als ze erg graag van handel afwillen kunnen ze meer bieden natuurlijk, indien je meer krijgt vraag jezelf dan af of je niet teveel betaald!!
 

van_der_P

Senior Member
Het is natuurlijk wat een gek ervoor geeft.
Maar die schades spreken niet in het voordeel, en zullen altijd gebruikt worden om de prijs te drukken.
Als je op de site www.gaspedaal.nl kijkt, krijg je een redelijk beeld wat een O1 van 98 waard is. De prijs varieert van 2000 euro tot 3995 euro. Dat zijn dan de vraagprijzen. De dealer/handelaar wil er ook nog wat aan verdienen, dus gaat dat er van af.
Dan is die 2000 euro van @deusjevo zelfs iets aan de hoge kant, volgens mij.
 
Bovenaan Onderaan