Wat is max velg maat fabia 3 1.4tdi 12-2015

Pinkflamingo

Nieuw lid
Goede middag,

ik ben mij aan het oriënteren op winterbanden, ik heb nu 15'' velgen onder de fabia zitten, ik vroeg mij eigenlijk af of er ook 17" onder kan, en rijdt dit dan ook nog prettig ?

mensen hier ervaring mee, of een goed advies.
zou het misschien beter zijn om 17" voor de zomer te doen (als dt mogelijk is) en dan de 15" wisselen voor winterbanden?

Groet Gert
 

Huibert

Forumguru
Wanneer ik met een banden omreken tabel ga spelen kom ik op 17 inch uit, en wel een 205/40 17. Het aanbod is dan al klein en dus ook erg duur. Bij 18 inch zou je een 205/35 moeten hebben maar daar kon ik zo snel geen banden voor vinden. Is het verstandig om zo groot te gaan? Lijkt mij niet, bij winterbanden kun je beter een wat smallere band pakken voor beter weg contact bij slechte omstandigheden. Kies zelf bewust voor 185/60-15, voldoet erg goed en is ook nog erg betaalbaar.
 

aiva tco adoks

Forumguru
215/40/17 Kan ook nog prima.
Zelf rijd ik 215/45/16.

Ik zou zeker 15 inch in de winter doen. (Ps nog een set te koop staan in de bazaar op 15 inch ;) )

Zomer zeker 17 gaan rijden
:thumbsup:
 

Pinkflamingo

Nieuw lid
@aiva tco adoks had ze idd al zien staan, lees hier al een tijdje mee, ben alleen dus opzoek naar winterbanden op alu, denk dat ik de banden nu gewoon op de orgi Alu laat zetten, en dan tegen het voorjaar ga kijken voor 17" alu met zomerbanden.

allen bedankt voor de reactie !
 

Jozz81

Lid
Ik rij zelf met 17inch Audi A1/S1 velgen. De banden zijn 215/40/17.
Waarschijnlijk dat ik binnenkort winterbanden laat leggen op de standaard 15inch lichtmetalen Skoda velgen en die er onder laat zetten.
Omdat ik nu ander werk heb en meer moet rijden, (nu 110km/dag ipv 30km/dag) wil ik waarschijnlijk volgend jaar op 16inch gaan rijden met wat smallere banden. Ik denk 195, omdat ik nu best wel wat brandstof verbruik.
 
Bovenaan Onderaan