Mijn vorige auto, de Passat zat er bij zo'n 1:19,2 ca. 0,2 naast. Werkelijk was dus 1:19,0.
Deze Superb 2 heb ik op een gegeven moment het werkelijk en weergegeven gemiddelde verbruik in MFA2 tot over 6000 km bijgehouden en moest ik met 14-15% corrigeren. Auto was toen ca. 5-6 jaar oud.
Een aantal jaren geleden was de afwijking toegenomen en moest ik nog meer corrigeren, maar dat ging niet. De maximale correctie is 15%, of eigenlijk factor 1,15. De correctie via VCDS is namelijk op liters/100km.
Ik gebruik de gratis Fuelio app op de telefoon. Na het tanken vul je de km stand en getankte liters in en wordt het verbruik uitgerekend.
Zo houd ik mijn onderhoudsgeschiedenis en uitgaven bij. Wanneer was de remolie ververst? kan je zo opzoeken.
Ritadministratie is mogelijk en wordt automatisch gestart als mijn telefoon de Bluetooth van auto ziet. Zo houd het bij wanneer ik bij een klant aankom en vertrek, o.a. het aantal km's van de rit en een kaartje hoe ik reed.
Het programma werkt lokaal en kan automatisch back-uppen en synchroniseren met een andere toestel waar de app op staat.
Data kan geïm- en geëxporteerd worden om te bewerken in Excel b,v, Dat was mooi om mijn Excel verbruiksfile die ik net zoals
@Canon-Eye had om te werken en te importeren. En dat voor diverse auto's of met handmatige start voor de fiets.
Nee, ik heb geen aandelen...
Spritmonitor is prima om een indicatie te krijgen wat een auto verbruikt en wat de meesten halen als verbruik. Zat je bij je oude auto in een bepaalde categorie, dan zal je dat met ongewijzigde rijstijl ook wel bij een andere/volgende auto zitten.