Wat is je favoriete luchtverfrisser?

kwillems

Donateur
Voorzover ik kan zien bestaat hier nog geen topic over: wat is je favoriete luchtverfrisser/geurtje in je Skoda?
Ik ben heel benieuwd wat iedereen zoal gebruikt.

Zelf heb ik het afgelopen kwartaal veel New Car Smell van Chemical Guys gebruikt. Dat geeft een apart chemisch luchtje dat je moet doen denken aan de geur van een nieuwe auto.

Sinds twee weken echter spuit ik de Smell of Success eveneens van Chemical Guys in het interieur, een verfijnd mild zoet aroma, die een wat sjieke impressie achterlaat.

Aanbrengen doe ik steevast door een paar pufjes op de vloermatten te sprayen.

En jullie?
 

Peterson

Actief lid
Ik heb altijd een vochtvreter in de kofferbak, dus echt muf ruikt het nooit.
Af en toe koop ik eens wat goedkope rommel voor ik het ventilatierooster.
Maar niet echt voorkeur eigenlijk :pardon:

Heb eens zo’n bungelend boompje aan de spiegel gehad tijdens het kamperen(wel muffe auto), maar dat hangt alleen maar in de weg..
 

MarcoO2

Forumguru
Ik vraag me inderdaad af waarom je "luchtverfrissers" (wat al bijna een contradictio in terminis is) zou gebruiken.

Er gaat niets boven af en toe even het raampje open en lekker frisse lucht de auto in laten stromen.

Als je auto dusdanig ruikt dat je wél iets nodig hebt om het te maskeren, dan heb je een ander probleem - maar dat kan je dan beter bij de bron aanpakken.
 

Okki

Donateur
De geur hoe (vroeger) een nieuwe auto rook...iets met Tectyl of zo.....
En dat gemengd met loodhoudende super benzine of tweetakt STP ...

heerlijk.....
 

Japanese Power

Donateur
Geen. Aangezien de gezinsleden geen luchtjes dulden in de auto. Zelfs de ruitensproeier met antivries in de winter roept al commentaar van de achterbank op.
 

CDK

Forumguru
Ik heb meestal een snuifdoos van California Scents in het vak van de armsteun staan, momenteel vanille. Niet overdreven, maar een subtiel geurtje, niet omdat het moet, maar omdat het kan :)

bdf14ddcb7073d7492c7d00bc14b0b23.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Zoiets heb ik in de ruim 50 jaar dat ik permanent een of twee auto's ter beschikking heb nog helemaal nóóit gedaan.

Nou heerste er al die tijd ook voor alle passagiers (directieleden daaronder begrepen) een absoluut rookverbod in mijn auto's, dat scheelt. Onderhoud binnenzijde beperkt zich tot incidenteel stofzuigen plus het af en toe de ramen aan de binnenkant schoonmaken met koud water waarin een scheutje ammonia, alsmede daarmee ook even het dashboard afnemen.
Verder niks, en nooit last van nare of behoefte aan "lekkere" luchtjes gehad.
 

Jee13

Forumguru
Ik heb een autoparfum van Rituals, een subtiel geurtje, klein blokje op ventilatierooster. En omdat dit bruin was matchte dit natuurlijk niet met rest van interieur, dus heb ik hem matzwart gespoten
 

EdK

Forumguru
Tsja had eens zo'n spiegelhanger lucht verfrisser gehad !
Geurtje hete Cocos

Inderdaad maar beetje overdadig dat je er misselijk van werd
Dus die mocht na 24 uur ergens in de bossen van Gelderland een prullebak van zijn stank afhelpen.
En verfris mijn wagen met openlucht.... soms lekker ( bossen rijdend , soms smerig als er weer een boer aan het gieren is )
 

Nick2203

Forumguru
Ik heb een autoparfum van Rituals, een subtiel geurtje, klein blokje op ventilatierooster. En omdat dit bruin was matchte dit natuurlijk niet met rest van interieur, dus heb ik hem matzwart gespoten

2 zielen een gedachte ... heb ook ditzelfde Rituals blokje en ook mat zwart gespoten ...
 

Hakar

Donateur
Ik neem altijd de geur mee van de laatste locatie waar de autodeuren open zijn geweest.
Als deze niet bevalt, stop ik en neem dan ter plaatse een andere geur mee.

Verder vanaf 1978 nog nooit van die geurdingen in een auto gelegd of gehangen.
 

AGTon

Forumguru
op dit moment het blokje van Rituals. Is wel vrij prijzig.
Daarvoor een blauw gekleurd poppetje van de Shell wat je op het rooster klikt.
 
Bovenaan Onderaan