Wat is er kapot ??

Fabia 3 2016
80k op teller

Reeds vervangen:

Veerpootlager
Remblokken + geleidebouten
Stab koppelstang

Bij 5seconde

Bij 7seconde
 

JeSko

Forumguru
Op het filmpje klinkt het als iets haast plastic achtigs dat een klik maakt, meer kan ik er zo niet van maken, morgen is luisteren met de hoofdtelefoon op want via mijn Foon is het lastig te onderscheiden.

Wanneer komt het geluid voor? En vanwaar lijkt het je te komen?
 

Desperado

Forumguru
Dus het is niet alleen met remmen. Dan zou ik het zoeken in iets van de vering. Het lijkt wel een veer die wat heen en weer schuift over de schotel of tegen iets van plastic aankomt.
 

JeSko

Forumguru
Ja zoiets dacht ik ook @Desperado, er lijkt wat te schuren) verschuiven bij het raken van een drempel, maar het geluid vind ik niet metaalachtig. Zou dus metaal op plastic kunnen zijn, lijkt mij.
 

V-Strom

Actief lid
Dat geluid hoor ik bij onze Fabia 3 (2015, 90.000 km.) ook sind nieuw eigenlijk al.
2x nagezien bij dealer, niets kunnen vinden ook bij keuring in 2019 niet.
Ik denk een Fabia 3 kwaaltje.
 
Ik ben zelf maar eens onder de auto gaan liggen.
Gewapend met zaklamp en rubbervet.
Nu heb ik nummer 2 van de tekening flink in het vet gezet maar dat geeft geen oplossing.
Nu verdenk ik nummer 3 heel erg omdat de rest al heel goed is ingevet, nagekeken of al vervangen.
Hoe kom ik daar bij? Moet ik dan een bodemplaat demonteren?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200228-221037_Google.jpg
    Screenshot_20200228-221037_Google.jpg
    432,7 KB · Weergaven: 82
  • 20200229_100507.jpg
    20200229_100507.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 76

Duijzer

Donateur
Klinkt mij in de oren als het stabilisatorstangrubber. De mijne maakt ook zo’n geluid, vooral bij koud, droog weer.

edit: dat zijn inderdaad de nummers 3 op de afbeelding.
 

Arjann

Forumguru
Stabilisator stang rubbers. Heel simpel om diagnose te doen: demonteer je koppelstangen en rij nog een rondje. Als het dan over is weet je het zeker.
 
Ik heb zojuist alle draagarmrubbers incl. Fusee ingespoten en het lijkt minder vooralsnog. Geluid lijkt over te zijn gegaan in piepen
 

EdZ

Donateur
Doet me denken aan mijn Roomster. Waren de stabilisatorstang-rubbers. Ik heb ze toen laten vervangen. Maar ook de andere delen kunnen kraken. Typisch VAG-kwaaltje. Beide Roomsters hadden het en mijn Leon ook een beetje (maar wel veel minder).
 

Duijzer

Donateur
Als het in je stuur voelbaar is kan het één van de fuseekogels zijn. Dat hoor je dan bij een stuurbeweging.
 

Arjann

Forumguru
Sorry, maar ik heb niet het idee dat hier een fatsoelijke diagnose gedaan wordt, maar meer dat er gewoon maar wat word gegokt. Niettemin hoop ik voor je dat het snel opgelost is!
 
Het zit hem in ieder geval in draagarm / fusee.
Ik ga uiteraard maandag nog naar de dealer.
Geef uiteraard wel aan dat ik die verdenk.
Thnx!
 
Bovenaan Onderaan