Wat is deze stang op draagarm

brepus13

Forumguru
Is echt een sensor voor je hoogte regeling. Maak deze vooral even los als je met bijvoorbeeld je veren bezig gaat :-)
 

Hakar

Donateur
zit een stangetje op draagarm voor bestuurderszijde op octavia 2 uit 1997. en is afgebroken. hoe heet dit en wat doet het?
Het is een producteigenschap (komt veel voor bij auto's uit de VAG groep) van een slechte binnenkomer.
Regelt binnenkomende signalen.
 

brepus13

Forumguru
Wel grappig dat bij mijn S2 deze sensor op de achteras zit en niet zoals “vroeger” op de vooras.
 

brepus13

Forumguru
Mijn S2 is van 2013 en het kan heel goed dat ze ook op de vooras zitten maar is me nooit opgevallen.... achter dus wel :-)
 

brepus13

Forumguru
Elke keer als je xenonlampen opstarten kiezen ze een positie Aan de hand van de gegevens die die sensoren leveren. Op deze manier staan je lampen altijd goed afgesteld onhafhankelijk van je belading.

Een filmpje zegt meer:

 

prosier

Forumguru
Om even hierop door te gaan, na verlaging vorig jaar, eibach zwart veren, is li achter het stangetje over gebroken. Dus niet het groene deel.

Iemand dit al eens eerder gehad? Handige goedkope oplossing evt?

Volgens mij breekt het vanwege de verlaging en moet je het asje wat korter maken, maar dan is er denk ik weer kans dat het te kort is en breekt, bij het omhoog krikken van de auto... ?!
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij breekt het vanwege de verlaging en moet je het asje wat korter maken, maar dan is er denk ik weer kans dat het te kort is en breekt, bij het omhoog krikken van de auto... ?!

Normaal zou het stangetje de maximale veerweg aan moeten kunnen zonder te breken
 
Bovenaan Onderaan