wat is de "onderste acculaadgrens"?

Kan iemand mij vertelen wat de instelling önderste acculaadgrens"inhoud?
Hij kan ingesteld worden tot 50%, kan het in het boekje niet vinden.
 

GertD

Actief lid
Ik dacht dat dit was wanneer je met een laadtimer werkt dat de accu meteen wordt geladen naar dit niveau.

Dus als je dit instelt op 50 procent en de accu is 20 procent en u steekt de wagen in laadt deze meteen op naar 50 procent. Ongeacht of je de laadtimer insteld voor bijvoorbeeld pas snachts te laden. Wanneer deze 50 procent is stopt deze met laden tot wanneer de laadtimer deze terug inschakeld voor verder te laden.
 
De nieuwe superb (en kodiaq) heeft een 25kWh (ongeveer) accu.. (En dat is grOOter dan de eerste generatie bmw i3 / nissan leaf!)
Die onderste laadgrens werkt 2 kanten uit. Zet je hem daar op als hij bijv 80% is geladen dan zul je hem leegrijden tot 50 is hij lager dan 50% dan zal hij hem actief gaan bijladen tijdens het rijden.
 

GodfriedD

Nieuw lid
In mijn Kodiaq iV is het een raadsel. De onderste laadgrens lijkt iig niet instelbaar. Informatie in de gebruiksaanwijzingen (boekje en on-line) klopt niet met de aanduidingen in de auto. De app van Skoda Nederland geeft ook geen sjoege.
Zo lijk ik steeds mijn accu volledig leeg te rijden. Dat is toch niet goed voor de levensduur?
Wie weet raad?
 

vdmeddy

Actief lid
In mijn Leon , kan dat alleen als je een eindpunt met de navigatie ingeeft.
Zoiets van bij de bestemming wil ik 40% over hebben en dat eigenlik altijd redelijk goed+- een paar %
 
Laatst bewerkt:
Geen idee .. maar je moet hem toch ook kunnen bijladen tijdens het rijden..?
daarvoor moet ie niet op de automatische stand in hybride…
 
Ik denk dat het soms ook in de vertaling zit. Van Tsjechisch naar Duits en dan weer naar Nederlands..
Onderste laadgrens is volgens mij ook het minimale niveau tot waar je je accu wilt ontladen. Ik kan selecteren van 0t/m50% 1000032252.jpg 1000032251.jpg
 
Laatst bewerkt:

ajan

Lid
Ik kan het in mijn Superb instellen tussen 0 en 100%(mits de accu op dat moment 100% vol zit), maar het doet niks.
Hij blijft gewoon ontladen totdat hij leeg is. Ik heb nog niet gezien dat de motor de accu oplaadt, of dat het ingestelde minimum wordt vastgehouden
 

GodfriedD

Nieuw lid
Ajan,
Heb je de auto dan wel op hybride gebruik ingesteld? Anders trekt ie de accu alsnog helemaal leeg.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mij (Passat GTE) is het zo dat de auto laadt tot de ingestelde onderste laadgrens alleen als ik een vertrek tijd ingesteld heb. Stel even onderste grens is ingesteld op 60% en ik heb aangegeven dat ik de volgende dag om 9:00 wil vertrekken en bij de locatie staat 90%, dan zal de auto laden tot 60% en dan in de pauze stand gaan. Vervolgens zal hij gaan laden vanaf het moment dat nodig is om de volgende dag om 9:00 met 90% batterij te kunnen vertrekken.
Als ik geen vertrektijd in heb gesteld gaat de auto gewoon laden tot ie vol is. Of de waarde die ingesteld is bij direct laden in de app.

Ik heb bij mij nog niet kunnen ervaren dat het onder het rijden iets doet, dat vermoeden had ik ooit, maar ook al zet ik hem op 0% dan nog gaat mijn auto bijladen onder het rijden (wat vaak lijkt op totale willekeur).
 
Ik kan het in mijn Superb instellen tussen 0 en 100%(mits de accu op dat moment 100% vol zit), maar het doet niks.
Hij blijft gewoon ontladen totdat hij leeg is. Ik heb nog niet gezien dat de motor de accu oplaadt, of dat het ingestelde minimum wordt vastgehouden
Bij mijn Superb kun je "handmatig" aanvinken. Daarna kun je het niveau vd HV batterij instellen tot waar deze wordt gebruikt. (Pijltjes op en neer naast het accu symbool).
Als je dit hoger zet dan de actuele ladingsniveau dan zal de benzine motor de accu actief gaan bijladen. Je merkt dit vooral aan het hogere stationaire toerental als je voor een stoplicht wacht bijvoorbeeld. Ook is dit laden te zien op je instrumenten paneel, de blauwe balk wordt meer geactiveerd. (Je accu laad/ontladen meter in je dashboard).
 
Bovenaan Onderaan