Wat is bij de O3 Greenline het trekgewicht

Gizzmo

Forumguru
de kans op controle is zeer klein, gaat mij er enkel om dat bij schade het op papier klopt, dus caravan op papier 1000kg, auto mag 1000 kg, dus geen gezeur achteraf met verzekering en/of leasemaatschappij.

oudere caravan weegt minder, 875 leeg, max 1200, binnenkort 1000

misc.php
 

micky

Forumguru
@Gizzmo , ik denk dat je me dan verkeerd begrijpt (of misschien ook niet), uiteraard moet het op papier kloppen en dat doet het dan ook, maar er werd aangegeven dat agenten in het buitenland het verkeerd zouden begrijpen/anders uit zouden leggen, en daarvan zeg ik dat ik geen situaties ken waar dat aan de orde geweest is.
 

Gizzmo

Forumguru
Ik weet nu eigenlijk niet meer precies wat jij bedoeld ;) , maar wat zouden agenten in het buitenland wellicht verkeerd begrijpen/uitleggen ?

Als je bedoelt dat de kentekenpapieren leidend zijn ben ik het helemaal met je eens, die gaan echt niet jouw instructieboekje doornemen :)

Mijn eerste opmerking was ook niet zozeer op jouw opmerking gericht, meer in het algemeen.
 

Gizzmo

Forumguru
en extra, hoorde van collega dat de caravan gewogen wordt terwijl die op de trekhaak zit, dus dat scheelt alweer snel 100 kg, en schijnt dat 10% overgewicht getolereerd wordt, en een lage kans op controle, en ik heb nooit veel troep bij mij, zeker geen mud aardappelen.
Dus in vakantie wordt er makkelijk gegeten, en vaak uit eten, je bent niet voor niets ergens anders tenslotte :)
 

jalex_h

Forumguru
Die 10% is wat de Nederlandse politie door de vingers ziet. Daarmee is niet gezegd dat de buitenlandse politie er net zo over denkt. Dat van die kogeldruk klopt, strikt genomen moet je die bij de aslast op tellen om het gewicht van de caravan te bepalen maar geen agent die dat doet of de kogeldruk weegt.
 
Bovenaan Onderaan