Wat gaat er fout?

plas0108

Forumguru
Omdat ik mijn auto ga inruilen volgende week wil ik graag een aantal aanpassingen die ik met de originele RossTech kabel heb aangepast weer terugzetten naar de oude waarden. Zo wil ik de Start Stop, het aatal keren knipperen bij het aantikken van de richtingaanwijzer en de kleuren van de sfeerverlichtingleds weer terugzetten. Op zich niks spannends. Ik heb alle originele waardes netjes gedocumenteerd dus het zou zo gepiept moeten zijn. Nu is het echter zo dat als ik het comfort blinken van 4 naar 3 terug zet deze nog steeds 4x blijft knipperen ondanks dat als ik de module uitlees de waarde wel op 3 staat. Ook na het aanpassen van de Start stop voltage limmit van 12V naar 7.6V blijft de start stop nog gedeactiveerd omdat de auto te veel energie zou vragen. Ook het aanpassen van de kleuren van de sfeerverlichting wil niet werken. Ik heb het met een oude en de nieuwste softwareversie van VCDS geprobeerd beide met hetzefde resultaat. Wat zou dit kunnen zijn? Als ik de interface test dan krijg ik te zien dat alles ok is.
 

plas0108

Forumguru
Zou kunnen. Het is oveigens zo dat ik afgelopen week ook de tunning weer via de OBD ongedaan heb laten maken. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
 

plas0108

Forumguru
Voor de richting aanwijzer moet je na het veranderen met VCDS in de tellerklok de instelling terug zetten naar de fabrieks instellingen.

Nu je dat zegt staat mij daar nog wel iets van bij dat ik dat ooit al eerder heb gedaan. Ik zal even kijken of ik de instellingen terug kan zetten.
 

plas0108

Forumguru
Ik heb de instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen, dat werkte! Alleen nu werkt mijn bochtenverlichting (AFS storing) en automatisch goot licht niet meer. Zucht.....!
 

EdK

Forumguru
Tsja die zal je dan misschien weer ff in motten stellen in MDF !!??
Of toch teveel ingesteld met VCDS....

Snap trouwens niet waarom je de instellingen weer terugzet ?
Op me Yeti had ik ook bijna alles ingesteld wat uit stond en gewoon zo ingeleverd bij dealer met mededeling wat er allemaal was aangezet.
Dealer vond het prima, en was wel weer mooi in verkoop praatje wat er allemaal extra opzat !
Schijnbaar geholpen, want binnen een week was hij al verkocht en de andere die er al weken stond raken ze aan de straatstenen niet kwijt ....
 

plas0108

Forumguru
Ik zet ook niet alles terug, alleen een paar dingen zoals het deactiveren van start/stop en het aantal malen knipperen bij het aantikken van de richtingaanwijzer. Ik wilde ook de aangepaste kleuren van de sfeerverlichting nog terugzetten maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan. Wat bedoel je met instellen in MDF?
 

EdK

Forumguru
MDF de maxidot tussen je tellers waar je ook een instelmenu hebt zitten.
Als goed is heb je daar de instelling naar je fabrieks instellingen gedaan voor licht ( knippers )|
Dus daar waarschijnlijk de dingen weer aanzetten / instellen zodat het weer werkt al voorheen ( op de knippers na ( nu 3x ))
 

plas0108

Forumguru
O, bedoel je dat. Dat lijkt mij niet echt mogelijk omdat het een storing is en geen instelling. Ik had al geprobeerd om het automatische grootlicht aan te zetten in de MDF maar dat lukte niet en resulteerde in een nieuwe storingsmelding.
 

plas0108

Forumguru
Zou het kunnen dat de dealer ooit een softwareupdate heeft doorgevoerd en doordat ik de lichtinstellingen nu terug naar fabrieksinstellingen heb gezet deze nu pas actief zijn geworden?
 

plas0108

Forumguru
Probleem opgelost! De zekering van de linker xenon unit maakte geen goed contact (waarschijnlijk aangeraakt bij het uitbouwen van de voeding van de dashcam). Zekering goed aangeduwd en alles werkt weer :thumbsup:Soms zijn de oplossingen helemaal anders dan waar je het eerst aan denkt :maakmegek:.
 
Bovenaan Onderaan