Wat een [piiieeep](s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry

Senior Member
je gaat op familiebezoek en als je dan terug komt en in je auto gaat ziten hoor je een flinke klap op je dak,dan blijkt dat je onder een eikeboom staat.
gevolg negen putten in je dak schade ongeveer 600 euro dan voel je je wel een [piiieeep] of is het dak van blik in plaats van staal?
407.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Wat een eikels, daar wordt je niet vrolijk van. Ik vind persoonlijk het schadebedrag nog meevallen, maar het is altijd teveel.
 

Tallguy

Forumguru
Is de gemeente niet aansprakelijk te stellen? Zij zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van groen (struiken, gras en bomen). Zou ik althans wel proberen. Google eens hiermaar of er jurisprudentie over te vinden is.
 

Rallye

Forumguru
Gecondoleerd. Ik had de eerste (en gelukkig de enige) [piiieeep] op de motorkap, de tweede dag dat ik de auto had .... vreselijk balen. Na afloop van de herfst maar eens kijken naar http://www.restyle.nl/

Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente aansprakelijk is. Eikels horen bij de risico's die je als automobilist loopt. Al vraag ik mij af hoe wijs het is parkeerplaatsen te voorzien van eikebomen. Een rotte tak was wellicht iets anders gewees; dat is gebrek aan onderhoud.
 

Tallguy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rallye</font><hr />

Gecondoleerd. Ik had de eerste (en gelukkig de enige) [piiieeep] op de motorkap, de tweede dag dat ik de auto had .... vreselijk balen. Na afloop van de herfst maar eens kijken naar http://www.restyle.nl/

Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente aansprakelijk is. Eikels horen bij de risico's die je als automobilist loopt. Al vraag ik mij af hoe wijs het is parkeerplaatsen te voorzien van eikebomen. Een rotte tak was wellicht iets anders gewees; dat is gebrek aan onderhoud.

[/ QUOTE ]

Maar wie heeft die bomen geplaatst? De gemeente. En ik denk niet dat je als automobilist moet nagaan of je je auto ergens kan parkeren als je niet eens bekend bent in die buurt. Ik zou het toch proberen, maar da's mijn idee.
 

AGTon

Forumguru
In mijn ogen maakt een gang naar de gemeenten geen kans. Als de gemeenten kan aantonen dat ze de groenvoorziening goed onderhouden is dit al genoeg. Op deze manier is de gemeente ook verantwoordelijk voor vogelpoep omdat het teveel bomen in de buurt van een parkeerplek heeft gezet.

Is gewoon balen, misschien kan je via de verzekering iets terug krijgen.
 

Tallguy

Forumguru
Maar vogelpoep is wat anders. Dit is schade die een prijs heeft! Je zou kunnen zeggen dat de gemeente geen parkeerplaatsen had moeten aanleggen onder die eikelboom, maar goed...ik laat het aan de TS over. Ik zou, als het mij zou zijn overkomen, gaan uitzoeken wat de mogelijkheden waren om die schade (gedeeltelijk desnoods) vergoed te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan