Wat een misser van Skoda die nieuwe Superb

Leaserijderdj

Nieuw lid
Inmiddels met volle tevredenheid 4 Superbs gereden de afgelopen 16 jaar. Ik was een heuse fan, een absolute Superb liefhebber. Maar tjonge, wat een afknapper en een gemiste kans is de Superb 4 voor Skoda. Een gedrocht, een kloon van de nieuwe afschuwelijk lelijke Passat, waarbij ze niet eens de moeite hebben genomen om dat te verbergen. Volledig terug naar de tijd van de Superb 1. Ik heb de daarom de Kodiaq 2 maar gekozen. Ook geen schoonheid, maar in ieder geval geen 1 op 1 kloon van mislukt VW ontwerp. Wilde ik kwijt. Jammer Skoda. Echt een gemiste kans.

JeSko

Forumguru
Smaken verschillen uiteraard, ik vind de oude S2 en later S3 ook mooier, zeker in L&K of sportline trim, maar onlangs zag ik de S4 in het echt en dat viel beter mee dan op foto's.

Beetje lager en het is best een dikke slee, bewezen door H&R

Skoda-Superb-Kombi-2WD-Typ-NZ-HR-Tieferlegungsfedern-28536-2-Front.jpg

Arjan1985

Forumguru
Waarom dan geen dikke S1 (staan paar prachtige 2.8 Aut op MP) of S2 of S3 4x4 280 pk gekocht of geleased? Als de kodiaq 2 eigenlijk ook een B keuze is als ik het zo mag lezen?

Leaserijderdj

Nieuw lid
Moet steeds nieuw leasen, dus een S3 was geen optie, anders zeker weer gedaan!
Inderdaad, die H&R ziet er fraai uit, maar in het echt, die neuslijn, het klopt niet met de rest van de auto. Boven de wielkasten veel te bol en oudbollig. Ze hadden zo schitterend kunnen voortborduren op de S3B.
Octavia, ja, vind ik een strakke auto, mooie agressieve blik, maar inderdaad, de ruimte, ik heb een grote kofferbak nodig en dan bedoel ik ook echt groot. Vandaar de Kodiaq2. Thanks voor jullie reacties!

Tees

Donateur
Kwestie van smaaq natuurlijk, maar ik vind de S4 eigenlijk tamelijk geslaagd. Nu is mijn smaak wat afwijkend van de meesten hier, want ik vind Skoda de laatste jaren alleen maar minder mooie ontwerpen maken, maar de S4 is niet verkeerd. Alleen de grille is wat mij betreft te groot en lomp. Hebben veel merken op dit moment last van, zal wel de SUV-ziekte zijn.

Deze foto, en dan deze mooie blauwe kleur, zet maar hier voor de deur neer hoor!
zoom-card-linksboven-ingezoomd.png

Ik vind de S2c overigens nog steeds een heel mooie auto, een van de mooiere die Skoda gemaakt heeft.

Rallye

Forumguru
Ik vind de Kodiaq 2 dan weer erg lelijk, vooral die plastic platen op de C-stijl, maar ook de te grote overhang achter. Smaken verschillen……

SuperBeeb

Forumguru
Ik zag laatst voor het eerst een nieuwe Passat staan. M.i. mislukt ontwerp. Rechte, strakke lijnen, die m z'n karakter gaven, zijn afgerond/verweekt. 13 in een dozijn-design geworden.
En eens met @hemi24 : Passat is een Superb met VW logo. Wordt ook bij Skoda gebouwd.

Tees

Donateur
Niets zo persoonlijk als smaak. Maar ik denk dat we best een stijlpaneltje kunnen vormen hier voor VAG hoor, weet alleen niet of de autos daar aan het eind van de rit mooier van worden. De meningen hier lopen ook nogal uiteen tenslotte.

EdK

Forumguru
Tsja zal een wagen worden met aan voorzijde een verlaging en achter met hulpveren voor de caravan en bagage mee te kunnen nemen,,,, :koffie:

leon-cupra

Forumguru
Skoda had het eigenlijk heel eenvoudig en goedkoop kunnen houden. Zegt dat de S2 S4 vanaf nu noemt en de Superb had nog nooit zo goed verkocht geweest :deuk:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Stuiver

Forumguru
Het hoeft niet perse goedkoop, van mij tenminste, als ik er iets voor terug krijg. De nieuwe superb is 18000€ duurder in excact dezelfde samenstelling als mijn huidige, die ik nieuw kocht in 2017. Eigenlijk niet waar, want mijn huidige is een diesel, en toen waren die 3500 € duurder dan benzine, maar is een handgeschakelde, en dat was weer 3200€ goedkoper dan automaat.
ik krijg bij de nieuwe Superb niet zon mooie terug als ik nu heb: de voorkant klopt niet, en de achterkant lijkt op een opel insignia. Maar mag wel bij a 50% meer betalen….

Dus heb ik besloten deze nog een paar jaar door te rijden. en als ik hier alle uitdagingen bekijk die er zijn met nieuwe skoda’s ben ik daar best content mee.

leon-cupra

Forumguru
zeg niet 'goedkoper voor de consument'. Neen, goedkoper voor Skoda want ze moeten geen nieuwe generatie ontwikkelen. Eens een mailtje sturen naar Skoda. In ruil voor 0.1% op de marge mogen ze mijn idee gebruiken .... :deuk::deuk:

Chrisjemol

Forumguru
Idd nieuwe superb is niet zo imposant als de modellen ervoor.
Ook die cockpit die niet past en voor de uitsparing in dashboard staat is onbegrijpelijk

Maar de nieuwe kodiaq vind ik nog 10x lelijker. De ‘oude’ kodiaq was een mooie verschijning maar de nieuwe…

JeSko

Forumguru
De nieuwe kodiaq lijkt idd wel één of andere Chinese ev kloon, verschrikkelijk en in het echt nog erger dan op foto.

Bovenaan Onderaan