Wat een feest

htuned

Lid
Vandaag bij Steverinkbanden in Apeldoorn mijn lekkende voordempers laten vervangen door Eibach veren en Bilstein schokbrekers. Meteen ook achter mee laten nemen. Wat een feest. Het eerste dat opviel is dat ik nauwelijks verlies van comfort merk. Maar dan komen de bochten… Ik zag mezelf telkens met een grote glimlach de bochten nemen: heerlijk strak, super insturend en veel minder de neiging van de punt om deinend de rijlijn te willen verlaten. Ook de verkeershobbels gaan veel strakker. Ipv ver uitveren neemt de auto nu strak de heuveltjes. Mooi resultaat. Klaar? 1.5 met 180 PK en 320 NM leren bekleding, voorruitverwarming, LED verlichting, DSG, Panoramadak.. Nooit gedacht zo van een auto te kunnen genieten.
 

htuned

Lid
De verlaging valt erg mee: tussen de 2 en 3 cm. Zelfs sneeuwkettingen geven geen probleem. We hebben dat even ter plekke uitgeprobeerd.
 

JeSko

Forumguru
Skoda's zijn groot en heel zacht afgeveerd, en daardoor is er veel body roll en deinend gedrag, zo'n setje Eibach of schroefset maakt dan inderdaad een wereld van verschil, zeker een goed upgrade en al helemaal onder de Octavia en Superb, dat worden echt mega fijne cruisers met verlaging, en je kan er dan tenminste vlotter de bochten met nemen :) veel plezier ermee.
 

64rhfx

Senior Member
Mooi. En wat kost dat nou, zo'n setje veren en schokbrekers? Gisteren rondje lelystad, Putten, Nijkerk, Elburg gemaakt om spullen op te halen. Ik werd gek van die drempels en rotondes. Dacht, dat moet beter kunnen.
 

htuned

Lid
Voor mij gold dat ik toch nieuwe schokbrekers moest hebben. Dat maakt de keuze makkelijker om voor de set veren, schokbrekers en montage 950,- euro te betalen. Alleen nieuwe EIbach veren met montage kost 500,- euro.
 
Bovenaan Onderaan