Wat anders na 5 jaar O2C RS....

Racer

Lid
Hallo allemaal,

Na 5 jaar trotse bezitter te zijn geweest van een RS, begint het toch weer te kriebelen: tijd voor wat nieuws!

De afgelopen maanden ben ik op zoek geweest naar een rode of blauwe RS FL of een voilet S2C met 2.0 TSI en DSG en de nodige opties, maar zonder het gewenste resultaat.

Nu heb ik mijn keuze laten vallen op een misano-rode Audi A4 Avant, S-line (en nog wat toeters en bellen) uit eind 2009 met nog geen 30dkm. Uiteraard met 2.0 TFSI en met Multitronic. Volgende week wil ik 'em gaan halen in Duitsland.

Nadeel is welliswaar bijna 70pk inleveren (180 ipv 248pk), en een minder sportive Multitronic ipv een handbak, maar ja..... pappa wordt ook wat ouder he ;)

Dat betekent ook dat mijn huidige auto vanaf komende week 'for sale' is :)

Spannende tijden!

Pendragon

Donateur
Je huidige RS is een prachtige auto. Ik vind het zo jammer dat die blauwe kleur alleen op de RS zit. Helaas zal het verschil tussen het inleveren van mijn huidige auto en die van jou te groot zijn om op dit moment die 15.000 eurootjes te betalen, anders had ik wel interesse. Ook vind mijn vrouw een Combi niet zo mooi. Veel plezier met je Audi A4, aub wordt geen doorsnee Audi rijder, want die zijn nogal aso (vind ik). Ik weet dat er vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar mijn ervaring met mensen in bepaalde merken zijn gewoon negatief en Audi hoort daar ook bij.

Ik ben wel benieuwd naar foto's van de A4 :)

Racer

Lid
@Rallye: chippen van een Multitronic wordt sterk afgeraden door Pedro Hartog, dus dan doe ik het niet.....

Komende week ga ik 'em ophalen, zodra de A4 voor de deur staat zal ik zeker een paar foto's posten.

sitechris

Donateur
Nieuwe A4 is qua interieur, onderstel en afwerking wel een paar stapjes omhoog,. En als je tweedehands koopt, heeft de eerste eigenaar al een lekker stuk afschrijving voor zijn/haar rekening genomen.

De multitronic automaat had ik niet genomen. Ik heb een paar maanden in vorige model A4 gereden (2.0 TDI) en was niet onder de indruk van die bak. En ze schijnen nogal eens voor problemen te zorgen. Maar....icm de sterke 180 pk turbomotor kom je natuurlijk niets tekort. En de auto rijdt ongetwijfeld heerlijk en het ziet er ook nog eens fraai uit. De A4 vind ik persoonlijk na de TT de mooiste Audi.

Je hebt ook xenon op je Audi? Dat vind ik imo wel een must have op zulke auto's. S-line is sowies erg gaaf. Lekker dik en mooie velgen! Ziet er goed uit.

Racer

Lid
Yep, xenon en led-achterlichten, het zit er allemaal op! Net als een panorama dak en elektrische klep overigens :)

Hetzer

Forumguru
Gefeliciteerd !!!!!! met je mooie auto, aan de andere kant jammer dat je je prachtige RS weg doet !
Met welke auto kom je naar de meeting ??

Racer

Lid
@Hetzer: als t mag ;) dan kom ik graag met de Audi.....

Bijgaand alvast wat plaatjes, het verhaal volgt nog! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.................

Bijlagen

• DSC03668.jpg
    DSC03668.jpg
    270,4 KB · Weergaven: 43
  • DSC03673.jpg
    DSC03673.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 41
  • DSC03667.jpg
    DSC03667.jpg
    346,6 KB · Weergaven: 42
  • DSC03675.jpg
    DSC03675.jpg
    319 KB · Weergaven: 43
  • DSC03671.jpg
    DSC03671.jpg
    335,8 KB · Weergaven: 42

Hetzer

Forumguru
Hey leuk dat het geen zwarte is, die zie je altijd zoveel, deze springt er wat meer uit, mooie kleur rood.
Ben benieuwt hoe hij er in het echt uitziet, maar dan zien we wel tijdens de meeting ;)

sitechris

Donateur
Mooie auto idd. Lekker dik, mooie velgen en originele kleur. Weer eens wat anders dan standaard zilver zeg maar.

Bovenaan Onderaan