Wash 'n wax Superb

Gummie

Lid
Schitterend!! Ben zelf nog zoekende in het woud van de poetsmiddelen maar dit ziet er heel mooi uit!
Kun je weer een half jaartje vooruit..
 

Cordoba

Forumguru
Ziet er fraai uit. Ik ken de wax niet, zelfs nog nooit van het merk gehoord. Ik hoop alleen dat het fraaie beeld niet komt door fillers maar dat dit echt de lak in combinatie met de wax is. Fillers zitten in een glaze, om zo het uiterlijk van de lak op te poetsen (lakdefecten worden gemaskeerd), maar verdwijnen na een aantal wasbeurten. Helaas kiezen steeds meer fabrikanten en consumenten voor de makkelijke (kortdurende oplossing): producten die vol zitten met fillers. Kun je iets meer vertellen over Finish Kare?
 

Cordoba

Forumguru
Via google uitgevlooid dat Finish Kare is opgezet door een lid van de Meguiar familie, bewuste wax echter niet kunnen vinden.
 

wjhspiele

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de reacties!

Wax heb ik van een engelse website gekocht. Is echt super spul, niet zo duur, makkelijk te verdelen, net zo makkelijk uit te poetsen en kan gelayerd worden. En een standtijd van 4-5 maand. Waarbij het daar bij mij nooit de kans voor krijgt aangezien er na een week of 3-4 toch weer wat anders opkomt....:bloos::D

Fillers heeft ie ws wel, maar daar heb ik persoonlijk niet zo'n moeite mee, omdat het er toch niet zo lang opzit. Ik heb ook wel een poetsmachine en polishes in allerlei soorten, maar die gebruik ik niet zo vaak, omdat je dat echt moet plannen op een hele vrije dag, en die heb ik niet zoveel... En op zondagochtend lekker spontaan even de auto in de was te zetten zonder allerlei stappen vind ik ook wel wat hebben...

Hieronder een plaatje en een engelse beschrijving:
41T4BCFov6L._SX300_.jpg

FinishKare 2685 - Pink Wax

Using an advanced process FinishKare #2685 is blended from #1 Brazilian Carnauba Wax and durable poly resins. The result is a soft easy on easy off past wax which delivers a ultra deep, ultra wet, ultra glossy custom show car finish. Excellent for use on all automotive and aircraft finishes.
 

Cordoba

Forumguru
Weer zo'n volstrekt belachelijke 'aircraft claim'. Heb je ze ooit met een DAP een jumbojet in de wax zien zetten?
Puur bullshit verhaal.:mad:

Als ik de rest van de tekst lees, is het een sealant en wax in één. (sealant is kunstmatige wax, (Carnauba-)wax is een natuurlijk product.) Andere vraag, die je je moet stellen: als je een extra laag opbrengt, breng je er dan inderdaad een extra laag op, of gaat de extra laag er bij het uitbuffen weer net zo hard vanaf? Het is niet voor niets dat je normaal sealant een behoorlijk aantal uren moet laten 'curen' voor je er een eventuele waxlaag overheen zet.

@wjhspiele ik begrijp je opmerking over fillers, veel mensen zijn wat onwetend/goedgelovig en denken dat een mooie glans direct na het poetsen, alles zegt over de kwaliteit van de wax/sealant.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan