Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Nee. Best veel geluid binnen. In ieder geval veel meer dan met mijn A3. Heeft er misschien ook mee te maken dat deze een panoramadak heeft.

En op heel veel stukken in Duitsland is 180km/h geen gekke snelheid. Er was een nieuwe Polo mee met ACC en die kon wel boven de 160 de ACC inschakelen. Daarom vind ik het bijzonder dat dat bij de Octavia niet kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien kan de ACC het niet bijhouden, ik heb zonder ACC besteld. Zal het proberen over een paar maanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De leaseauto op mogen halen, was bijzondere ervaring. Op de planning stond om samen met mijn zoontje te gaan. Dat liep allemaal anders wat begrijpelijk is in de huidige situatie. De sleutel werd nog net niet toegeworpen maar de beelden op tv rechtvaardigen alles wat we moeten doen en laten.

Maar wat een fijne auto!
Hele verbetering t.o.v. de 308 sw (die ook al prima was) .
Heerlijk om weer eens onder de binnenspiegel door te kunnen kijken :D.

Eerste ervaring met DSG, kan er nog niet aan wennen.
De D mode slaat in mijn ogen nergens op, veel te snel en te vaak op en af schakelen en dan geen vermogen of eerst terugschakelen als ik wat wil waar dan eerst over nagedacht en overlegd moet worden.
De S stand gaat stuk beter als je niet te veel gas geeft anders te lang veel toeren na gas loslaten.
M bevalt me prima, zolang je de kickdown niet aanspreekt geen ongewenst stiekem toch terugschakelen altijd direct vermogen beschikbaar. En terugschakelen regelt i zelf als je het vergeet of geen zin hebt. Ook leuk om te schakelen op het stuur.

Drive mode op aangepast met alles normaal en aandrijving op sportief en die startstop natuurlijk uit, lijkt me niet de bedoeling om dagelijks in de file (als ze er weer zijn) 300 keer te starten.
Best te doen elke keer na het starten op de knoppen drukken. Had fijn geweest dat startstop en drive mode ingesteld zou blijven.
Voor die startstop knutsel ik tzt wel een controllertje tussen, bij andere autos ook gelukt.

Valt me op hoe vaak de motor in en uit de 2 cylinder modus gaat, daar krijg ik slijtage angst van:D (net als bij de koppeling)
Mooi filmpje geken hoe dat werkt, zal wel nodig zijn.

Even bekijken of het zonder hulpveren lukt, kofferbak vol altijd gereedschap en materiaal.

Allen bedankt voor de info die ik op dit forum heb gevonden en nog ga vinden.
 

Kiekerjan

Forumguru
Nou, hij is er hoor: de Octavia Sport Business. Met 18’ Vega velgen, led-pakket, stoelverwarming, (afneembare) trekhaak en elektrisch bedienbare achterklep. Mooie strakke auto, al zeg ik het zelf.

Was nog wat sceptisch over de 999 cc grasmaaier-motor in het vooronder, maar dat was na een rustige zaterdagochtend op de A4 meteen over. Ik sta versteld!

Prima wagen. Gaan we hopelijk veel kilometers mee rijden!
 

Bijlagen

  • F74E9190-8772-43DF-8BFB-6C625B9705E9.jpeg
    F74E9190-8772-43DF-8BFB-6C625B9705E9.jpeg
    130,9 KB · Weergaven: 81

Emporionelis

Forumguru
Mooie auto @Kiekerjan! Mooi donker. Zou niet zeggen dat het 18” is, maar groter. Op zich wel knap met donkere velgen, die ogen meestal kleiner. Hij kan wel een verlaging gebruiken:rockon: . Veel plezier iig!!
 
Bovenaan Onderaan