Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Topic in 'Octavia III' gestart door Michiel OCIII, 13-06-2013.

1. skodaboy57

skodaboy57 Nieuw lid

Vandaag mijn O3C fl opgehaald in Machelen (Belgie) na 8 maanden wachttijd. Gaat om 1.5 Tsi DSG Style met Digital Display. Zalig gevoel na 10 jaar golf 4 variant 1.9 TDI.

lsp vindt dit leuk.

2. Phoenix2149

Phoenix2149 Senior Member

mrcondor vindt dit leuk.
  3. TIPI

TIPI Nieuw lid

Na de gebruikelijke goedkeuringen en handtekeningen is mijn lease Octavia combi afgelopen maandag 11 febr besteld. Vermoedelijk leverdatum, schrik niet; 11 oktober 2019. Da's 8 maand levertijd. Had ik niet beter een Porsche gevraagd? Mijn collega had zijn Arteon 2L TDI DSG R-line in amper 3 maand! Mijn Octavia Combi 1.5TSI DSG Style doet er 8 maand over.
    Ik legde mijn oor te luister bij een bevriende VW/Skoda medewerker en hij bevestigde het enigzins. De Octavia zou op dit moment booming zijn in Vlaanderen.
    Geduld is een schone deugd zeker :itwasntme:

4. mrcondor

mrcondor Nieuw lid

Ik had mijn Octavia Combi op 2 en een halve maand.
    Is blijkbaar toch enkel het geval met de 1.5 TSI motoren, dat de levertijd zo lang is.

5. Tim_o3

Tim_o3 Lid

Begin september Octavia Combi 1.5TSI handgeschakeld (ik roer nogal graag) :D besteld en vorige week geleverd. Was gepland voor begin maart, dus toch enkele weken vroeger.
    Quartz grijs
    Ambition met GPS, Look, Comfort en Safety pack
    Dubbele laadvloer
    USB+230v achteraan

Na 12j Octavia II 1.9TDI te hebben gereden is dit wel een leuke verandering! Hopelijk is hij even betrouwbaar als onze oude OII waar we nooit problemen mee hadden.

6. demichiel

demichiel Nieuw lid

Even mijn ervaring delen, had wat schrik gekregen na alle posts hier maar bij mij ging het sneller dan gedacht. Besteld 26/12/2018 en ik kan de Octavia deze donderdag (21/02/2019) gaan ophalen. Iets minder dan 2 maanden levertijd dus! Wat details over de auto:
    • 1.6 TDI, DSG
    • Packs: Ambition, GPS, Look, Comfort, Safety
    • Extra's: Variabele koffervloer, ACC, verwarmde voorruit, Kessy
    Dit is in België trouwens.

Laatst aangepast: 17-02-2019
    Mick vindt dit leuk.
  7. Vandaag heb ik na enig aandringen (lees: dagelijks bellen naar de afdeling Mobiliteit) de bevestiging ontvangen dat mijn auto definitief besteld is bij de leasemaatschappij. Na de proefrit op 7 februari gaf de dealer aan dat mijn configuratie in week 11 in productie zal gaan, en de levering dan begin mei kan plaatsvinden. Hopelijk is de bestelling nog op tijd binnen om dit werkelijkheid te zien worden!

Het betreft:

Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition Business DSG
    Kleur: Candy White

Opties:
    - KESSY
    - Chromen raamomlijsting
    - Dakrailing zilverkleurig
    - Sunset
    - Dorpellijsten RVS met Octavia opdruk

Na bijna 9 jaar roeren kijk ik er naar uit om automaat te gaan rijden!

R@y vindt dit leuk.
  8. RichTrip

RichTrip Forumguru Moderator

R@y en lsp vinden dit leuk.
  9. Vandaag is in de MyArval app verschenen dat de verwachte levertijd van mijn auto in de week van 9 mei is. Nog 77 dagen wachten :yeehaa: Stiekem hoop ik natuurlijk nog op een vroegere levering, aangezien de langere levertijd vooral op de 1.5 modellen is als ik het zo lees.

10. RichTrip

Vandaag kreeg ik een mail van de dealer dat hij bijna bij de dealer is en dat ze dan nog 10 werkdagen nodig hebben om hem gereed te krijgen voor aflevering :thumbsup:

R@y, Ski Ska Skoda, lsp en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. R@y

R@y Nieuw lid

Vandaag ook gebeld door de dealer. Ineens stond de auto al bij de dealer! Positief verrast dus! Initieel dachten we dat de productiedatim op week 9 stond...kennelijk niet dus! Begin maart heb ik de afspraak gemaakt om hem op te halen! Kennelijk heft de dealer ook nog 10 dagen nodig :jaja:

In tegenstelling tot een aantal andere OC3 motor-modellen (die volgens de dealer inderdaad een langere levertijd hebben...)

lsp en RichTrip vinden dit leuk.
  12. Isla Nublar

Isla Nublar Nieuw lid

Mijn bestelling is in week 2 (of 3) gebeurd.

13. Sander90

Sander90 Lid

Gisteren bericht gehad van de leasemaatschappij, begin april wordt mijn auto bij de dealer verwacht (half oktober besteld).

14. Gunnie74

Gunnie74 Lid

Hallo,

Zonet een O3 Combi 1.0 Tsi DSG besteld, met alle packs en elektrische koffer en trekhaak (cafetariaplan werkgever). Volgens dealer levering tussen 22/4 en 9/6. Sorry, ik wou me voorstellen, maar kon geen nieuwe topic openen.

RichTrip vindt dit leuk.
  15. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

:pieker:
    Ga naar Meet en Greet en klik rechtsboven (net onder de groene balk) op "Nieuw topic". De rest wijst zichzelf.

Gunnie74 en Japanese Power vinden dit leuk.
  16. Smeeuwis

Smeeuwis Forumguru Donateur

Afspraak gemaakt: 21 maart afleveren! Foto's en filmpje van Virtual Cockpit volgen dan.

Šonnige oorden, R@y, lsp en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. RichTrip

Anderhalve week geleden gehoord dat hij er bijna was. Sindsdien is het stil......

Edit: vanmiddag toch maar even gebeld, hij is nog niet bij de dealer gearriveerd.... :nono:

Bij het woord 'bijna' heb ik toch een ander beeld dan dat de dealer heeft, blijkbaar..... :pieker:

Laatst aangepast: 04-03-2019
  18. R@y

R@y Nieuw lid

Vandaag mijn nieuwe OCIIIFL opgehaald! Prima auto en dealer service! Super snel geleverd in mijn geval (sorry voor de andere dat dit dus ook kan...). Mooi interieur met de led-strips tov mijn ‘oude’ OCIII. Ook het canton geluid is een stuk voller dan de vorige. Elektrische stoelen zijn ook top, hoewel ik het nog verder kan fine tunen qua zitting. Net 40 km gereden...dus ik moet nog even meer ervaring opdoen.

Gewoon (weer) heel tevreden met de keuze!

Smeeuwis, lsp, RichTrip en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. RichTrip

Mijn afspraak staat ook gepland op 21 maart, we blijven dus netjes in de pas lopen :D

Vandaag namelijk gebeld door de dealer. Die had op zijn beurt weer gebeld met de importeur. Binnen maximaal 5 werkdagen zou hij bij de dealer staan. Dus hij is alvast ingepland in de werkplaats om hem afleveringsklaar te kunnen maken. Ben benieuwd..... :pieker:

20. Frozen

Frozen Nieuw lid

18 maart kan hij worden opgehaald! Een kleine maand eerder dan oorspronkelijk gepland. :yeehaa:

Smeeuwis, RichTrip en lsp vinden dit leuk.

Deel deze pagina