Wachtend op m'n Octavia Greenline

Cideart

Nieuw lid
Even voorstellen: Ik ben Maarten, vader van twee kinderen en gelukkig samenwonend met mijn vrouw. Nu nog de bezitter van een Toyota Corolla wagon maar hopelijk begin van volgende week van mijn nieuwe Octavia Break. Mijn vrouw rijdt trouwens reeds met een Skoda Fabia.
Twee jonge kinderen (en vrouw):winkie: , dwz dat je een wagen met véél kofferruimte nodig hebt, en dat heb ik hier teruggevonden. Een mooie break met véél ruimte.

Waarop ben ik nu zo ongeduldig aan het wachten:
-Octavia Greenline 1.6 cr anthracite gray
-zilverkleurige dakrails
-verduisterde ruiten achter
-17 inch velgen trifid (van de superb)
-zwart leder bekleding
-coming home, elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting
-multifunctioneel stuurwiel
-etc..

Heb de wagen echt wel volledig aangekleed naar mijn zin.:D

MarcoO2

Forumguru
Welkom op het forum! En natuurlijk veel plezier met je auto! Dus de Fabia beviel zo goed dat je de familie maar uitgebried hebt met de grotere broer? :winkie:

Cideart

Nieuw lid
We zijn best wel tevreden van de Fabia ( een Disney on Ice versie). Deze is inmiddels al een drietal jaren oud. Het is trouwens al van toen dat ik zin had om mij een octavia combi aan te schaffen, maarja , twee auto's tesamen aankopen, dat was er iets over. Maar nu toch , drie jaren later, komt hij er. Joehoe

Falcon

Donateur
Wat moet ik mij bij een "Disney on Ice" versie van de Fabia voorstellen Cideart? Ipv een gewone toeter de giegel van Mickey Mouse? :D

Misschien is het leuk als je een foto van dit zusje en haar grote broer kan maken\plaatsen?

Neptukker

Forumguru
.... mijn nieuwe Octavia Break.......
Break heet Combi bij Skoda. Break is een term voor de Franse automobiles, waarschijnlijk omdat er makkelijk wat afbreakt. heb je zo weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid/degelijkheid van Skoda? :shocked::1761:
Geintje, klinkt goed, alvast veel plezier toegewenst!

nemo

Senior Member
Even voorstellen: Ik ben Maarten, vader van twee kinderen en gelukkig samenwonend met mijn vrouw. Nu nog de bezitter van een Toyota Corolla wagon maar hopelijk begin van volgende week van mijn nieuwe Octavia Break. Mijn vrouw rijdt trouwens reeds met een Skoda Fabia.
Twee jonge kinderen (en vrouw):winkie: , dwz dat je een wagen met véél kofferruimte nodig hebt, en dat heb ik hier teruggevonden. Een mooie break met véél ruimte.

-zilverkleurige dakrails
-zwart leder bekleding
-etc..

Het klinkt idd alsof je de wagen goed hebt aangekleed! Maar je mag hem geen break meer noemen, dat is iets voor citroens!! In skodaland noemen ze dat combi ;)

Ben nu al benieuwd naar de foto's van jullie 'wagenpark'!

Cideart

Nieuw lid
Mijn excuses voor het gebruik van het woord br... !:grin:
Ben het nog niet gewoon om in Skoda -taal te typen, héhé.
Ben daarstraks even bij de dealer langsgeweest, gewoon ff piepen,en ja, daar stond hij. Nog wel helemaal beplakt en de originele velgen er nog op. Heb ff een fotootje met de gsm genomen en in mijn album geplaatst.
Nu nog drie lange dagen aftellen. Pff

Maarten

Wasmachineman

Forumguru

-zilverkleurige dakrails
-zwart leder bekleding
-etc..

Hoi Maarten, leuke wagen krijg je. Alvast gefeliciteerd.
Heb je de greenline ook gekozen vanwege de gunstige fiscale bijtelling of geldt dat niet in Belgie bij jullie ?

Cideart

Nieuw lid
Ook in België zijn er gunstiger voorwaarden voor "eco"-wagens. Zowel lease als particulier. Als particulier zijnde ( ik in dit geval) krijg je een fikse korting bij aankoop van je greenline, die ook rechtsstreeks van je factuur wordt gehouden.
Aangezien men huidige wagen 110pk heeft en mijn O2 105pk, was de keuze snel gemaakt. Die 5 pk zal ik heus niet missen. Te veel flitspalen om er meer te nemen.

adapter

Nieuw lid
Hallo Maarten,
Mooie wagen,ik krijg dezelfde auto en kleur in Januari.
Alleen de zilvere dakrail is hier niet standaard op de greenline en die velgen is vanaf fabriek hier niet mogelijk omdat de greenline dan niet meer het a label heeft voor de 20 % bijtelling.
Hoe zit dat bij jullie.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen,ik reis drie keer per week door antwerpen richting Brussel.
Gr.

Cideart

Nieuw lid
Hallo Maarten,
Mooie wagen,ik krijg dezelfde auto en kleur in Januari.
Alleen de zilvere dakrail is hier niet standaard op de greenline en die velgen is vanaf fabriek hier niet mogelijk omdat de greenline dan niet meer het a label heeft voor de 20 % bijtelling.
Hoe zit dat bij jullie.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen,ik reis drie keer per week door antwerpen richting Brussel.
Gr.

Hey adapter,

De wagen moet ook hier in België aan bepaalde eisen voldoen.
Men velgen heb ik na levering laten plaatsen. Die waren trouwens een koopje :grin:. Ik had eigenlijk oorspronkelijk op men factuur de Pegasus velgen laten plaatsen, maar de dealer had er dus niet bij stilgestaan dat er eigenlijk maar de originele op mochten. Dus na een week krijg ik telefoon met de vermelding dat hij er geen kon bijbestellen, maar dat ze juist een directiewagen hadden binnengekregen. Daarvoor hadden ze 18" besteld. Dus deed hij me een voorstel dat je niet kan weigeren. 4 * 17" met band (de trifid velgen van de superb) voor een spotprijsje van 200€.:super: Splinternieuw wel te verstaan.

Ik hoefde natuurlijk niet lang na te denken.lol
Dus heb hier nu 2 sets aluvelgen.
Die verzilverde dakrails heb ik gewoon in de optielijst laten aanvinken omdat ik de wagen er net iets sportiever mee vind uitzien.
En ik ben nog steeds supertevreden van mijn aankoop, ook al staan er nog maar 600 km op.

Luke

Forumguru
Hallo iedereen!

Binnenkort komt er nóg een Octavia break naar het Antwerpse :yeah:
Ter vervanging van mijn Citroën ZX combi!! :D
Die heeft er nu 270.000kms opzitten. Tuutje mag eindelijk op welverdiend persioentje gaan. :xyxthumbs:
't Wordt ook een Octavia combi greenline. Dankzij het autosalon zit er al heel wat leuks op en daarnaast nog een paar extra opties genomen. Kleur is Brilliant silver.

Maarten, die van jou is echt knap. Sjiek hoe velgen een auto toch helemaal anders kunnen maken!!
@ Wasmachineman&Adapter;
hier in België moet de wagen een CO²-uitstoot van 115g/km of minder hebben om aanspraak te maken op de overheidskorting van 3% op de prijs incl. BTW
Als de wagen écht groen is en 105g/km of minder uitstoot is er zelfs een korting van 15%. Die wordt onmiddellijk bij de dealer afgetrokken van de factuur.
Bovendien is er een overheids korting voor wagens met DieselPartikelFilter die minder dan (ik dénk) 130g/km uitstoten.
Helaas kennen ze hier geen schrootpremies. :smiley29:

Ik wilde eerst ook zeker en vast de Pegasus-velgen. Die vind ik tot hiertoe nog het knapste op de Octavia Combi. Maar goed, met die greenline is dat niet compatibel omwille van de bescheiden banden met verminderde rolweerstand. Maar verder geloof ik dat die standaard 15" velgen bij deze banden een luxe zijn. De Greenline is al verlaagd. Dus zet je daar nog eens 17" onder, dan rij je beenhard, volgens mij... En komende van een zwevend tapijt als mijn ZX hou ik het liever comfy :-)

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Luke, welkom hier op dit leuke forum.
En ook een goede keuze gemaakt. Bedankt voor je info over de regels in België.
Mijn nieuwe wordt hopelijk ook een greenline (S2 of O2) alleen moet ik nog even wachten omdat ik nog niet aan het maximum van de kilometers zit. Ik moet nog tot 180.000 ! Nog 7 maanden waarschijnlijk :smiley29:.
En als je hier een Greenline besteld (uitstoot < 116 gr/km) dan betaal je minder belasting indien het een bedrijfsauto is en dat scheelt mij ongeveer netto 70 euro per maand als ik een gelijkwaardige auto bestel als ik nu heb ! :yeah::yeah:

Tot ziens op het forum...

Bovenaan Onderaan