Waarschuwingstoon Bluetooth koppeling

Dit zal misschien niet Fabia gerelateerd zijn maar toch.

Ik heb af fabriek een Bluetooth kit in de auto laten installeren. Absoluut niks mis met de kit en de kwaliteit van het geluid, maar ik begin mij toch te ergeren aan de luide waarschuwingstoon bij het koppelen met mijn telefoon.

Ik heb me suf gezocht in de instellingen van de MD en ook van de Radio (Swing) maar kan niks vinden. Heb ook het Forum wat afgezocht maar kon ook niks hierover terug vinden.

Heeft iemand deze toon zachter kunnen zetten of zelf kunnen uitzetten? Zo ja, hoe??
De hoofdmonteur van de Dealer alhier wist het ook zo 123 niet :(

MarcoO2

Forumguru
Het volume van deze toon is gerelateerd aan het ingestelde telefoonvolume. Tenminste, zo is dat met mijn Columbus geregeld. Als ik een telefoongesprek heb gevoerd met iemand die slecht te verstaan is (en ik het volume dus harder heb gezet), schrik ik me een ongeluk als ik uitstap...

woozie

Actief lid
De waarschuwingstoon is inderdaad ook gekoppeld aan het telefoonvolume in de greenline.
dus of aan het eind van het gesprek het volume weer laag draaien, of gespreksvolume wijzigen bij de instellingen of je s'ochtends rot schrikken :)
het zou prettiger zijn om de waarschuwingstoon uit te kunnen schakelen of lager te kunnen zetten zonder het gesprekgeluid lager te hoeven zetten.

Falcon

Donateur
Aan de andere kant weet je natuurlijk gelijk of je telefoon te hard staat of niet, nadat de verbinding tot stand is gebracht. Want als je niet de waarschuwingstoon krijgt, dan krijg je een hartverzakking bij het eerste inkomend belletje!

Oke, duidelijk.
Ik moet er dus een gewoonte van maken om het geluid na elk gesprek wat zachter te zetten op straffe van de ochtend schriktoon. hahaha.

Bedankt voor de snelle reacties.
Mag van mij een slot op dit draadje.

Monteurtje

Forumguru
Ik heb dit ook een keer gehad. Een klant kwam er mee. Bluetooth uit en geluid weg. Hij dacht dat het aan de auto lag. Bij zijn telefoon, een Nokia heb ik de geluidsinstellingen verandert. Waarschuwingstoon uit of op stil en volgens mij was het toen ook weg.

@Falcon; een Nokia en een Iphone 3G

@Monteurtje:
Hoezo Bluetooth uit en geluid weg? Welke geluidsinstellingen heb je op die Nokia veranderd dan.
Nokia is Symbian en de menu structuur is bij de meeste van hun telefoons hetzelfde. Ik kan mij niet een geluidsinstelling voor de geest halen die gerelateerd zou zijn aan het koppelen via BT.

Multi1100

Actief lid
Heb een Iphone 3G..werkt prima..ook de Ipod functie via BT..heb mezelf aangewend om na telefoon gesprek (of bij uitstappen) het phone volume zachter te zetten

vincefra

Actief lid
nokia ... werkt ook met profielen (versta profiel voor stil, profiel normaal, profiel voor car kit, ... ) en dat kan zijn dat hij naar een verkeerd profiel overschakelt ... bij koppelen van Bt en bij terug loslaten van BT koppeling.
Had vroeger hier problemen mee met een E61 (of E?? ... was relatief snel stuk ...)

woozie

Actief lid
maar de toon komt toch uit de carkit, niet uit de telefoon?
mi. kan je die niet uitzetten door de waarschuwingstonen van je nokia telefoon uit te zetten.

@Woozie; Lijkt mij ook.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het antwoord van Monteurtje.

Ik heb vandaag de "geluid zachter zetten" methode (hahaha) uitgetest en dat werkt wel.

Monteurtje

Forumguru
Bij mijn nokia. Instellingen - tonen - andere tonen - AAN of UIT. Als ik mijn telefoon op toetsenbord vergrendeling zet en andersom of de bluetooth aan en uit zet, dan krijg ik een soort piepje te horen. Als ik die op UIT zet, niet meer.
Dat is volgens mij hetzelfde piepje als je verbinding maakt met de carkit. Kan het moeilijk uitproberen. Want ga niet mijn telefoon koppelen met die van de klant. Alleen nieuwe.
Dat zou je kunnen proberen. Als je tenminste een Nokia hebt. Als dat werkt is het makkelijker dan elke keer na een gesprek aan je volume knop te draaien.

Het is dus op te lossen d.m.v. een VCD? Iemand enig idee wat het is en hoe je er aan komt? Mijn duits is niet echt goed :)

Even een schopje in dit topic.

Ik ben gisteren bij mijn dealer geweest (Ab Mulder Apeldoorn) en die heeft met een laptop deze toon uit kunnen zetten.
Dit was weer een erg goede service van deze dealer!

Het is dus wel te doen, maar dan bij de dealer.

Bovenaan Onderaan