Waarschuwing buiten temperatuur uitzetten

Cordoba

Forumguru
@MadDog2K Je hebt dan wel een speciaal traject: je rijdt op de heenweg richting zee (dus minder koud) én bovendien meer echt stadsgebied (ook altijd iets warmer).

Wat het pingetje betreft: dat hoor ik in mijn auto niet, wel de waarschuwing op het display. Een simpel pingetje vind ik niet zo'n probleem qua schrikken, eigenlijk vergelijkbaar met als je tank bijna leeg is en je een waarschuwing krijgt dat je op 'reserve' rijdt. Kabaal van koelvloeistof onder niveau is echt iets waar je eerder van schrikt (zijn dacht ik 3 van die pingels achter elkaar).
 

MadDog2K

Actief lid
@Cordoba heeft helemaal gelijk, was uiteraard meer ook om aan te geven dat het dus op zich niet zo vreemd is, afhankelijk van het traject :cool:

Ik vind de ping zelf ook niet echt erg, maar omdat ie hetzelfde is voor bandenspanning en ik een tijdje daar nogal pech mee heb gehad (iemand die af en toe spijkers/schroeven rond strooide leek het wel) was het op dat moment wel even van : niet weer he
 

MarcoO2

Forumguru
Nou wil ik niet lastig zijn, maar ik zie zo ook de melding in het Maxidot scherm, zonder dat ik geluid nodig heb.

Zit jij dan continu je maxidot in de gaten te houden? ;)
Of gok je erop dat het knipperen van de temperatuuraanwijzing al voldoende attentiewaarde heeft?

Ja ik kijk regelmatig op mijn tellers en de maxidot. Ik heb mijn instrumenten nodig tijdens het vliegen :deuk:
Ik heb liever dat je gewoon op de weg kijkt ;) de melding staat niet heel lang in beeld en is makkelijk te missen. Ik vind de piep wel,prettig.
 

Significant

Nieuw lid
Dat de "piep" een persoonlijk dingetje is klopt. Ik rij vaak lange ritten en dan kan het voorkomen dat het signaal meerdere malen klinkt.

Wat mij irriteert is dat dit het zelfde piepje is als bijvoorbeeld bij een lekke band, olie problemen of motorstoring. Dat is voor mij tijdens het rijden relevante informatie. Of het buiten 4 graden, 3.5 of 5 maakt mij niets uit. Ik weet dat ik in winterse of zomers omstandigheden rijdt en pas de rijstijl aan.
De auto hoeft dat niet voor mij in de gaten te houden, m.a.w. ik zie zelf wel. Dit in tegenstelling tot een lekke band, olie problemen of een motorstoring.

Ik begrijp dat het lastig wordt om dit uit te zetten omdat het onderdeel is van een palet waarschuwingen. Jammer.
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb de afgelopen week een soortgelijk "probleem" gehad, alleen met de ruitenwisservloeistof. Ik kreeg tijdens het rijden de melding dat de vloeistof bijgevuld moest worden. Echter zat het niveau precies op het randje van wel/niet melding geven. Op een ritje van Uden naar Den Bosch (35 km) heeft de auto deze melding ongeveer 10 keer gegeven, en telkens verdween de melding na korte tijd. Op de terugweg wederom. Hierna vergeten bij te vullen en 's avonds naar Eindhoven gegaan, onderweg weer een aantal keren de melding met het pingeltje erbij. Laat terug richting Uden wederom. Erg vervelend voor mijn vriendin die naast me meestal haar ogen dicht doet om telkens wakker te schrikken van die piep. Een keer per half uur vind ik ook wel voldoende.
 

Canon-Eye

Forumguru
Twee simpele remedies zijn mogelijk:
  1. Bijvullen uit die literfles reservevloeistof die eigenlijk achterin zou moeten liggen;
  2. Effe flink doorspuiten zodat-ie ruim onder dat alarmniveau uitkomt.

:pardon:
 

Frenkie

Forumguru
Ondertussen is het ruim bijgevuld, maar in een ritje is het niet prettig om deze melding zo vaak te krijgen. Zoals ik zei, een keer per half uur of zo is voldoende.
 

Pollewop

Forumguru
Tja, het is me wat met die piepjes hè? Maar goed. Aangezien ze een "veiligheidsfunctie" hebben zal de fabrikant je niet de mogelijkheid geven om ze, ongeforceerd, te veranderen of uit te schakelen. Dat heeft namelijk met de productieaansprakelijkheid te maken. Als je een keer slipt omdat het vriest en het systeem heeft je niet gewaarschuwd, dan kun je de fabrikant (Skoda) aansprakelijk stellen. En dat willen ze uiteraard voorkomen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je een keer slipt omdat het vriest en het systeem heeft je niet gewaarschuwd, dan kun je de fabrikant (Skoda) aansprakelijk stellen.
Dan zou je toch eerst nog moeten bewijzen dat het aan het missende piepje heeft gelegen. En dat lijkt me op z'n minst een hele uitdaging, zeker als er een crash op is gevolgd, airbags zijn afgegaan e.d.
 
Bovenaan Onderaan