Waarom blijft Skoda zo slecht presteren?

Dutch4x4

Senior Member
In de Rally Argentina kwam Skoda weer niet verder dan een beschamende 16e plaats. Dit begint onderhand lachwekkende vormen aan te nemen: zo lang al actief in het WRC, nooit iets echt gepresteerd. Nieuwe auto met veel bombarie aangekondigd en die presteert vooralsnog slechter dan de Octavia.

Kortom, wat zijn dat voor stelletje prutsers in het WRC-team die de naam van Skoda zo te grabbel blijven gooien? En zit er dit jaar nog verbetering in?

rickske

Actief lid
Ik denk niet dat je veel verbetering mag verwachten voor dit jaar omdat dit puur een financiele kwestie is en skoda stopt er zelf niet geld genoeg in,wat ze daar nog te zoeken hebben weet ik eigenlijk ook niet omdat dit meer kwaad dan goed is voor skoda,voor mijn part mogen ze het hele rallyproject afblazen.

Ze zouden gewoon weer met een super 1600 of zo moeten gaan rijden toen hadden ze namelijk wel meer succes.
Maar ik denk ook dat het een kwestie van geld is groter budget beter materiaal.
Gelukkig gaat een van de topteams(peugeot) hoogst waarschijnlijk stoppen staan we weer wat plaatsjes hoger.
Ik wil het trouwens wel eens proberen op de Playstation rijd ik ze namelijk helemaal zoek /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Octaviarijder

Actief lid
Het is voor een groot deel te danken aan een veels te klein budget. Uiteraard zijn ook de rijders voor een deel verantwoordelijk voor de slechte resultaten.

rickske

Actief lid
Ja dat is waar,maar een goede rijder kost ook weeral veel geld en hopelijk komt Mathias Ekstrom dit jaar nog eens in aktie met de fabia 'k vind dat hij het best overweg kan met de auto.En volgend jaar gaat citroen ook stoppen.

Volgens mij stopt Citroen met de Xsara WRC en gaan ze over op de C4 Coupe WRC. Dat zal wel betekenen dat ze lager uitkomen in het eerste seizoen maar daarna misschien wel net zo veel succes hebben als met de Xsara WRC.

rickske

Actief lid
Yep Dutch4x4 je hebt het bij het rechte eind want onze landgenoot Francois Duval is al naar een andere werkgever aan het uitkijken.Dit is al van in het begin van het rally seizoen,want niemand begreep waarom hij voor citroën heeft gekozen omdat ze het hele rally programma op het einde van dit jaar volledig opdoeken(was bij het ondertekenen van het kontrakt al bekend).

Dutch4x4

Senior Member
Was gewoon een mooie kans voor Duval om zich met de beste auto van het veld in de kijker te rijden voor 2006.

Maar dan moet-ie 'm wel pakken! /forum/images/graemlins/grin.gif

rickske

Actief lid
Ja Dutch4x4 de jongen is een beetje onstuimig,maar er zal dit jaar toch nog gepresteerd moeten worden door hem of hij kan het wel schudden voor volgend jaar. /forum/images/graemlins/blush.gif /forum/images/graemlins/confused.gif

Hetzer

Forumguru
Nee dat is toch wel logisch dat Citroen er mee stopt!! /forum/images/graemlins/laugh.gif
ik heb toch al nooit begrepen waarom Peugeot en Citroen meededen met het WRC.. /forum/images/graemlins/confused.gif
Peugeot en Citroen behoern immers tot het zelfde concern (PSA-GROUP), alle techniek ,motoren en bodemplaten zijn identiek net zoals bij producten van Volkswagen A.G
Het zo net zo raar zijn als je het WRC naast Skoda ook nog eens een fabrieks team zou krijgen van Seat of Volkswagen

Bij Volkswagen hebben ze de fabrieks teams toch wel wat beter gespreid over de race-klasses /forum/images/graemlins/smile.gif;

-Skoda in het WRC
-Porsche in de Supercup
-Seat in z'n eigen Cup
-Audi in het DTM

tevens is Lamborginhini als merk redelijk actief in Noor-Amerika zij het niet als officieel fabrieks-team!
Nu alleen nog wat voor Bugatti misschien de F-1 /forum/images/graemlins/grin.gif

Bijlagen

• 5337-chicane.jpg
    5337-chicane.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 14

Hetzer

Forumguru
Ja die was ik nog vergeten Bentley doet mee met de 24 van Le mans /forum/images/graemlins/blush.gif :

rickske

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Bij Volkswagen hebben ze de fabrieks teams toch wel wat beter gespreid over de race-klasses /forum/images/graemlins/smile.gif;

-Skoda in het WRC
-Porsche in de Supercup
-Seat in z'n eigen Cup
-Audi in het DTM

tevens is Lamborginhini als merk redelijk actief in Noor-Amerika zij het niet als officieel fabrieks-team!
Nu alleen nog wat voor Bugatti misschien de F-1 /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Graag wilde ik ook hier nog het volgende bij aan toevoegen dat Seat ook nog aan het WTCC wereldkampioenschap deelneemt en Audi aan diverse sportcar kampioenschappen in Europa en in Amerika. /forum/images/graemlins/wink.gif

@Michael, jouw verhaal klinkt erg logisch. Dus we moeten nu maar steeds gaan kijken naar het gepruts in de 307CC? Wel jammer, naast Skoda is Citroën een van mijn favoriete merken.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Michael, jouw verhaal klinkt erg logisch. Dus we moeten nu maar steeds gaan kijken naar het gepruts in de 307CC?

[/ QUOTE ]

Nee, want Peugeot stopt er óók mee, om zich voor te bereiden op Le Mans 2007, waar ze aan de start willen verschijnen met een nieuw prototype met een *slik* dieselmotor...

Hetzer

Forumguru
Ach so, Psa stopt dus helemaal met het WRC

Dat zijn aardig wat concurenten minder voor Skoda

Bijlagen

• 6459-hpb01.jpg
    6459-hpb01.jpg
    2,6 KB · Weergaven: 15

Exciter

Administrator
Jongens, even van een ander hoek bekeken...
Hoeveel automerken durfen nou dat hele WRC gedoe aan? Weinig, toch?

En dat is de point - de Fabia hoeft van mij niet te winnen, dat ze het bijhouden vind ik al een hele prestatie! Je moet wel een heel goede auto bouwen om mee te MOGEN doen. En dat hebben ze bij Skoda wel. De laatste plaats op WRC is nog steeds meer, dan niet meedoen, in mijn ogen... /forum/images/graemlins/tongue.gif

Wel jammer hoor. Citroen is erg succesvol, en Peugeot stopt er mee dus ik snap nu niet meer waarom het hele PSA gebeuren er mee stopt. Met de C4 maken ze over een aantal jaren misschien veel kans en dat is alleen maar goed voor je naamsbekendheid. Kijk maar naar Subaru, niemand zou daarin rijden als ze de WRX niet hadden gebruikt voor de WRC.

ougie

Forumguru
Ik zie dat er nogal wat Rallyfans tussen de leden zijn.
Ik ben nieuw op het forum en rijdt pas 2 weken skoda.
Mag ik mij bij jullie aansluiten. /forum/images/graemlins/473.gif

Bovenaan Onderaan