Waarborgfonds: getuigenverklaring

Onlangs is mijn Skoda flink beschadigd, nadat een onbekende dader de zijkant heeft geraakt. De auto stond op dat moment geparkeerd in mijn straat. Waarborgfonds aanschreven inclusief getuigen verklaring, politie aangifte; etc.

Na maandenlang wachten op reactie van het waarborgfonds krijg ik dit:

Uw verzoek om schadevergoeding hebben wij ontvangen. Omdat er onvoldoende bewijs is dat de schade in parkeerstand is toegebracht, komt deze helaas niet voor vergoeding in aanmerking. In deze brief lichten wij ons standpunt nader toe.

De schade die wij vergoeden moet aan bepaalde wettelijke voorwaarden voldoen. Een van de voorwaarden is dat moet vaststaan dat de schade in parkeerstand is toegebracht door een ander motorrijtuig. Alleen de verklaring van uw verzekerde is hiervoor niet voldoende.

Uit de getuigenverklaring blijkt niet dat de getuige kan bevestigen dat de auto niet is verplaatst tussen het onbeschadigd en beschadigd zien. Het enkele feit dat de auto nog op dezelfde plaats stond, levert hiervoor onvoldoende bewijs. Hiermee is dus niet aangetoond dat de schade in parkeerstand is ontstaan.

Het politierapport dient als bewijs dat uw verzekerde actie heeft ondernomen om de dader te achterhalen. De schade in parkeerstand kan hiermee niet worden aangetoond.

Wij begrijpen dat onze beslissing teleurstellend voor uw verzekerde is. Maar met de stukken die nu in ons bezit zijn, voldoet de claim helaas niet aan de wettelijke regels.

Wat te doen? Iemand ervaring met een dergelijke getuige verklaring die toch niet afdoende was?

Tees

Donateur
Pfff, dat is wel stevig wat ze vragen. Feitelijk vragen ze iemand die gezien heeft dat er een andere auto tegenaan gereden is terwijl jouw auto geparkeerd stond. Tenzij er camerabeelden zijn is die kans natuurlijk zeer beperkt...

PizzaPieter

Donateur
Ik heb het ooit bij de hand gehad. Geparkeerd mét beide buitenspiegels aan de auto. Toen ik terugkwam, zat er nog maar één aan.
Ik had een collega die meegereden was op heenreis én bij terugkomst auto, dus die kon samen met mij bevestigen dat er écht 2 spiegels aan mijn auto zaten toen we hem parkeerden en dat er écht nog maar één aanzat toen we terugkwamen.

Zonder getuigenverklaring die 'waterdicht' is heb je bij waarborgfonds weinig kans.

Bovenaan Onderaan