Waar zit toch de constante stroom draad ?

Greenliner

Senior Member
De verlichting in mijn paardentrailer brandt alleen als het contact van de auto aanstaat. Dat is nogal onhandig. Weet iemand een truc om het licht te laten branden zodra de stekker erin gestoken wordt? Zowel de auto als de trailer hebben een 13-polige Jaeger stekker. Mvg.
 

Antera

Donateur
Je zal dan een vast voeding moeten maken in je stekker en die naar voren moeten leggen als er geen trekhaakvoorbereiding zit. Deze dan apart afzekeren en klaar.

Als het goed is op Pin 9 van de stekker
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je weet op welke pin die verlichting nu zit - nl. blijkbaar de geschakelde plus - kun je dan in de stekker van de paardentrailer die draad simpelweg omsteken naar pin 9? In dat geval zou ik trouwens wel een lichtschakelaar in of aan de trailer toevoegen zodat het licht alleen brandt als het nodig is.
 

EdK

Forumguru
Citeer TS:brandt alleen als het contact van de auto aanstaat. Dat is nogal onhandig.

Citeer CE: blijkbaar de geschakelde plus - kun je dan in de stekker van de paardentrailer die draad simpelweg om steken naar pin 9?


Canon oog dan moet in jouw geval toch NOG dat contact aanstaan ?
En dat is nu juist zo onhandig volgens de TS...
Word toch gevalletje wat antera al poste
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik trok uit Antera's post de - mogelijk te snelle - conclusie dat pin 9 de constante plus is. Mijn 13-polige caravanaansuiting moet er ook eentje hebben (het licht in de caravan doet het als hij aangekoppeld is met uitgeschakeld contact).
Evengoed is de juiste pin dan toch ook wel te vinden met een spanningzoeker? :pieker:
 
Bovenaan Onderaan