Waar zit het brandstoffilter?

Bobby-121

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Skoda Fabia Combi uit 2016, 1.2 TSI 81KW/110PK.
Mijn idee was om het brandstoffilter van de auto te vervangen. Ik heb het volgende filter besteld: https://www.winparts.nl/filters-vlo...3532/brandstoffilter-f5959-bosch/p170115.html
Gisteren heb ik mijn auto nagelopen, maar ik kan maar niet vinden waar het filter zit. Hij zit niet op de vrij 'standaard' plek onder de auto naast de benzinetank en onder de motorkap heb ik hem ook niet kunnen vinden. Dit lijkt mij niet het type filter dat in de benzinetank zelf zit?

Kan iemand mij verder helpen?

ertromp

Forumguru
Dat wordt lang zoeken want die is voor een 2016 F3 geïntegreerd in de benzinepomp die in je tank hangt .......................
Je kunt dat brandstoffilter wat je bestelt hebt weer retour doen

Jozz81

Lid
Ik ben zelf niet meer in het bezit van mijn Skoda Fabia MKIII, maar daar zat wel degelijk een brandstoffilter op. Als je op Youtube kijkt en zoekt op 1.2 TSI fuel filter kom je wel filmpjes tegen waar wordt uitgelegd waar het zit. Het filter uit de link ziet er uit als degene die ik ook vervangen heb.

Zie ook:

Hij zit dus onder de auto aan de achterkant. Ik dacht aan de rechterkant.

Laatst bewerkt:

Pindasaus

Forumguru
Net even gekeken bij mijn F3. Aan de rechterzijde van de brandstoftank komen een zwart en een wit slangetje naar beneden. Die maken een bocht richting de voorzijde van de auto en verdwijnen dan onder een plastic bodemplaat.

Bovenaan Onderaan