Waar zit de zekering voor de aansteker in een Fabia hatchback uit 2002

Ik heb de Fabia hatchback uit 2002 van mijn overleden vader overgenomen. Mijn zoon wil deze auto gebruiken voor de zomervakantie. Echter, de 12 volt bus, in de middenconsole waar organiek de sigarettenaansteker in zit geeft geen spanning. En tieners die onderweg hun smartphone niet op kunnen laden: einde oefening! Ik heb het instructieboekje door gebladerd, maar het woord zekering komt er niet in voor.
Wie weet waar de zekeringen in dit model zich bevinden en welke zekering bestemd is voor de aansteker?
 

Cordoba

Forumguru
Instructieboekje pagina ergens in de 70, ik dacht pagina 77 maar kan er een paar pagina's naast zitten. Anders gewoon achterin bij de trefwoorden kijken.
 

EdK

Forumguru
Bestuurderskant de deur openen en dan zit daar aan zijkant dashboard de zekeringkast.
Hier met een universeelmeter ff de zekeringen langslopen of der één defect is
Meeste kans zijn de blauwe van 15A die gebruikt worden voor de sigaretten aansteker
Alleen worden die tegenwoordig 12V stopcontact genoemd....

Enne kijk ook ff in de "meet en greet "
 
Dank voor je reactie, Cordoba. Maar ik heb het boekje van voor tot achter doorgelezen en het woord zekering wordt niet genoemd. Pagina 70 gaat over de dakbagagedrager. Daarna volgt het hoofdstuk Rijtips. Ook het hoofdstuk 'Tips om het zelf te doen' rept niet over zekeringen. Kennelijk vindt Skôda het veel te gevaarlijk om zekeringen aan den goedwillenden leek over te laten.
 
Dank Edk. Dat was 'm. Kapotte 15A op plek 42. Hij doet het weer.
Ik moet toegeven dat Skôda kosten nog moeite heeft bespaard om het deksel van de zekeringenkast er als blind paneel uit te laten zien.
 

Bijlagen

  • IMG_20190629_184338.jpg
    IMG_20190629_184338.jpg
    2 MB · Weergaven: 36

Cordoba

Forumguru
Dank Edk. Dat was 'm. Kapotte 15A op plek 42. Hij doet het weer.
Ik moet toegeven dat Skôda kosten nog moeite heeft bespaard om het deksel van de zekeringenkast er als blind paneel uit te laten zien.

Dank voor je reactie, Cordoba. Maar ik heb het boekje van voor tot achter doorgelezen en het woord zekering wordt niet genoemd. Pagina 70 gaat over de dakbagagedrager. Daarna volgt het hoofdstuk Rijtips. Ook het hoofdstuk 'Tips om het zelf te doen' rept niet over zekeringen. Kennelijk vindt Skôda het veel te gevaarlijk om zekeringen aan den goedwillenden leek over te laten.

Ik had even uit het hoofd de pagina geroepen, maar blijkbaar fout. Ik heb vorig jaar mijn Fabia ingeruild, dus heb het boekje niet meer, maar nog wel de Engelstalige versie op de laptop staan, en op pagina 187 (Fuses and light bulbs), staat inderdaad voor fuse number 42 aangegeven "cigarette lighter, power socket 15A". Buiten het boekje zat bij mijn Fabia in de afdekkap van de zekeringkast ook nog een dubbelzijdig bedrukt schema (formaat bankpas) voor de zekeringen met symbolen, zie de foto's hieronder:
Zekeringenkaart 1.jpg Zekeringenkaart 2.jpg
 
Beste Cordoba, dank voor deze info. Heel nuttig. Er zit kennelijk veel verschil in de informatie die bij de verschillende uitvoeringen wordt geleverd. Mijn vader heeft alle documentatie netjes in een map bij de auto bewaard, maar er zit niets bij wat over de zekeringen gaat.
Maar met behulp van jouw informatie kan ik de volgende problemen te lijf gaan: de cruise control die niets doet en de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde die hapert.
 

EdK

Forumguru
Heb hem zelf als pdf in het nederlands, kan hem eventueel via dropbox of we transfer aan je versturen.
In dat geval, doe maar een PB met je mailadres.

Waarom zo moeilijk ??
Gewoon het veld "Choose your prefered language:" op nederlands zetten en je hebt de NL versie.....

:sleep::lezen::pardon:
 
Bovenaan Onderaan