Waar zit de gevarendriehoek verstopt?

zenman

Actief lid
Ik kan geen gevarendriehoek vinden in mijn Superb 2 combi. In de loze ruimte van het reservewiel zit wel een piepschuimen bak met daarin een trekoog, krik, lampendoosje en wielboutsleutel. Als ik geen gevarendriehoek heb, dan zou ik er wel eentje willen hebben voor in het buitenland. Ook dan is de vraag waar laat je die? Is er misschien een speciaal vakje voor aanwezig?
 

Pendragon

Forumguru
Standaard geen gevarendriehoek in je auto. Ook nu niet bij de O3. Vind het ook gek, maar is echt zo. In de S2 HB zat er een plek gelijk bij het slot gedeelte van de kofferruimte. Zeg maar aan de binnenkant tussen de achterlichten.
 

Highway

Forumguru
Die van mij zit in de baggageruimte, rechts achter een afdek plaat. Links en rechts heb ik, achter de wielkas, een klepje zitten. Deze kan ik eruit halen. Hierachter zitten dingen als ehbo kit en gevarendriehoek bij mij 'verstopt'.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij veel auto's zit er wel ergens een sparing - niet zelden voorzien van bevestigingsrubbertjes - voor de driehoek. Mijn F2C heeft dat ook aan de binnenkant van de drempel onder de nummerplaat.

Daar bewaar ik 'm overigens niet want het is een iets afwijkende versie. Bij mij ligt hij in de piepschuimen bak achter het reservewiel onder het kleine flapje van de kofferbodem. Uit het zicht en uit de weg.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Is er misschien een speciaal vakje voor aanwezig?
Ja, achter de klep rechtsachter in de kofferbak kun je em (samen met de EHBO-kist en een litertje olie) mooi vastzetten met het reeds aanwezige riempje. Wel even opletten bij de aanschaf: Veel gevarendriehoeken (van de ANWB of zo) zijn te hoog en passen daar niet rechtop in. Gek genoeg weet ik niet meer hoe ik aan de mijne kom, hij zal wel zijn meegeleverd met de auto, want ik kan em in mijn kostensheetjes nergens terugvinden.
 
Bovenaan Onderaan