Waar vind ik een origineel reservewiel set

Catec

Nieuw lid
Hallo,

Sinds een aantal maand ben ik in het bezit van een Fabia combi 3 1.2tsi uit 2017.

De auto zit heel goed in de opties, echter het enige wat ik mis is een thuiskomertje met krik/sleutel enz en de inleg voor in je kofferbak om deze spullen in kwijt te kunnen.

Ik weet dat er aftermarket setjes te koop zijn, alleen is dat zonder de ‘inleg’ waardoor je het spul dan los onderin de kofferbak hebt liggen.

En als ik ergens een hekel aan heb in de auto, dan zijn het wel dingen die niet vast zitten en heen en weer lopen te schuiven

en wielrenners.

Iemand enig idee of dit verkrijgbaar is?

Groeten, Casper

Pindasaus

Forumguru
De dealer of bijvoorbeeld Skoda Parts. Vergeet het plastic pincet niet om de kapjes van de wielbouten te trekken, indien je lichtmetalen velgen hebt. De inleg heeft ook ruimte voor reservelampjes en voor de haak om je koplampen te wisselen.

Onder de kofferbakvloer past een volwaardig reservewiel met een 6Jx15 stalen velg en 185/60R15 band. Lichtmetaal krijg je wel in de kuip maar dan ligt de vloer niet meer vlak.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Als je de itemnr’s kunt achterhalen kun je de delen bij de onderdelendienst van je garage bestellen.

Of de set in z’n geheel:

Of je zoekt op marktplaats; set voor Polo of Ibiza zou ook passen.

Catec

Nieuw lid
Super! Heb al het e.e.a. Gevonden. Waaronder een setje op MP.

Mijn Skoda heeft standaard 215/45/R16, en het reserve setje op MP is, zoals ook @Pindasaus vermeld, 185/60/R15.

Komt het standaard reserve setje altijd in deze maat, dus ook wanneer de rest een andere bandenmaat heeft?

hemi24

Forumguru
inderdaad, er wordt één maat reserveband geleverd, ongeacht de wielmaat onder de wagen.

Tees

Donateur
Mijn O2 heeft een volwaardig reservewiel van 205/55 R16, maar kan zomaar zijn dat dat niet in de bak van een F3 past. Velgen en banden zijn alsmaar groter geworden, dus op een gegeven moment gingen volwaardige wielen niet meer passen en hebben ze t opgegeven.

215/45 is wel een stukje kleiner dan 205/55, dus het kan zijn dat wel past
Even uitgerekend: een 215/45 R16 is iets kleiner van diameter dan een 185/60 R15. Dus ik denk dat een volwaardig reservewiel wel een mogelijkheid voor jou is. Is het niet origineel, maar beter dan origineel ;)

hemi24

Forumguru
@Tees : F3 staat op kleinere wielen dan een O2, daarnaast is er nog een reden waarom een reservewiel niet zou passen en dat is de steekcirkel van de wielbouten:: F3 heeft 5x100 en de O2 heeft 5x112...

Tees

Donateur
@hemi24 Ik zei niet dat @Catec naar een O2 reservewiel moest gaan uitkijken, maar wel dat het gezien de maat van het standaardreservewiel en de wielen op zijn auto mogelijk moet zijn om een reservewiel te vinden dat dezelfde maat heeft als zijn huidige wielen. Heeft alleen maar voordelen volgens mij!

hemi24

Forumguru
@Tees Waarschijnlijk is de uitsparing in de kofferbak niet diep genoeg voor een reservewiel wat breder is dan de 185 maat…

Tees

Donateur
Ah jah, de diepte uitsparing / breedte band had ik nog niet over nagedacht. 3 cm is best wat verschil...maar ook daar geldt: meten is weten!

Bovenaan Onderaan