Waar vind ik de uitvoering

Niels83

Forumguru
Wij hebben/hadden een citigo uit 2005, met van alles er op.
Kan ik ergens op kenteken mijn optie lijst vinden? En dan misschien ook welke uitvoering het is?

Gisteren is er iemand achterin gevlogen. Ik vermoed total loss. Garage zei ongezien ook dat ze snel total loss, repareren is duur, en waarde laag. Hij leek mij wat krom te zijn, dus dan gaat het hard.

Maar nu zou ik dus graag de uitvoering weten, zodat ik op gaspedaal kan kijken wat ongeveer de waarde is.
 

JeSko

Forumguru
Weet je zelf niet welke opties er op zaten? Mijn inziens rekenen ze daar niet erg naar, ze zien vooral naar het merk model plus bouwjaar. En dan nemen ze de laagste of de gemiddelde prijs daarvan.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb dat ooit op basis van kenteken kunnen navragen bij een dealer. Gewoon lukraak de dichtstbijzijnde gebeld en het kenteken nagetrokken.
 

MarcoO2

Forumguru
TS heeft/ had in ieder geval een Citigo, kijkend naar zijn eerdere reacties. Maar die is er inderdaad pas vanaf 2011.
 

Niels83

Forumguru
Sorry 2015... Tik foutje..

We hebben een Fabia uit 2012 en een citigo uit 2014 niet eens 15 dus..

Maar de uitvoering bepaald 2de hands wel de prijs, dus ook de dagwaarde.

Ik weet wel welke opties er op zitten, maar niet de uitvoering naam..
 

JeSko

Forumguru
Chassis code, boekje dat bij de auto kwam of de dealer bellen en kenteken doorgeven zijn je beste gokken. Succes met de afhandeling, erg zuur allemaal!! :(
 

Niels83

Forumguru
Even langs de dealer gefietst. Het is een greenline drive. Nu even zien of dat voldoende zegt over de opties.
Ga wel even op gaspedaal rond kijken. En dan zien of daar de zelfde opties op zitten.

Erg jammer, oude wagentje had nooit iets, dus gingen er van uit dat deze over 10 jaar kon worden afgeracht door de oudste. Helaas. Nu dus op zoek. Maar een 10 jaar oude auto met een ton op de teller want dat hebben we nu ook, vind ik toch best een risico. Dus er zal geld bij moeten. Wat betekend dat de Fabia nog langer mee moet... Die ook 3ton zware km's heeft gehad.

We zullen nu eerst wel een tot 1000 euro auto aanschaffen, en dan met het vakantie geld weer een andere autotje kopen.
 

MarcoO2

Forumguru
Als je je kenteken intypt in Finnik zie je ook de uitvoering, en in mijn ervaring meestal ook de juist. Alleen bij import zie ik wel eens dat ze er naast zitten.
 

Niels83

Forumguru
Balen, hopelijk loopt het goed af voor je. Schade is altijd zuur...
Belangrijker vind ik de pijn in je nek.

Maar financieel is dit ook zuur. Als slachtoffer kun je er niets mee doen, maar we hebben wel de meeste last. Nekpijn, geen 2de auto tot onze beschikking, hoop geregel, ws een hoop geld kwijt voor een andere auto etc..
 

SteGo

Donateur
Wat vervelend zeg. :confused:
Hopelijk gaat de nekpijn spoedig weer over.

Verder is het inderdaad wel zuur dat je er als slachtoffer ook zoveel gedoe aan hebt. Kost allemaal een hoop tijd, gezeur en financieel schiet je er ook vaak bij in. :cautious:
 

Niels83

Forumguru
De verzekeraar gaf aan dat we rekening moeten houden met 8 weken wachten voor het geld er is. Een huur auto mag, voor de eerste 2 weken, maar voor max 80% van de kosten.. wat een ruk systeem...

Maar goed we zien wel.
 

Niels83

Forumguru
Sterkte met de afhandeling en de zoektocht naar goede vervanger.
Dank je, daar hangen gelijk allemaal besluiten aan.

Ga je voor het zelfde, maar een citigo van 10 jaar met 100.000km op de teller, kan ook helemaal gaar zijn.
Gaan we voor iets nieuwer, dat kost geld, geld dat eigenlijk gereserveerd is om de Faab om te ruilen voor een Octavia.
Gaan we misschien wel voor een goede oudere, waardoor de Octavia eerder kan.

Voor deze keuzes moet mijn vrouw zich eerst beter voelen.
 

Busso

Actief lid
Ik heb er een gekocht van 10 jaar met 160.000. Ja wat kleine issues maar verder prima auto. Geen olieverbruik, schakelt goed en alles (airco, stoelverwarming, spiegelverwarming .....) werkt. Tot nu toe redelijk probleemloos en lekker zuinig auto rijden.
Ik vind hem nog leuk ook met de 16 inch velgjes, 3 deurs, zwart met getinte achter en zijruiten.
Dus het kan wel. Beetje geluk moet je altijd wel hebben 2e hands.
 
Bovenaan Onderaan