Waar..... past de officiële Tour de France toeter?

Enkele jaren geleden heb ik met mijn toenmalige auto een etappe van de TdF meegereden. Hiervoor heb ik toen zelf een Fiamm toeter ingebouwd. Voldoende ruimte onder de motorkap.

Komende zomer rijd ik weer een etappe mee. Natuurlijk wil ik dan wederom de toeter ingebouwd hebben.
(je zou verwachten dat dat plug&play is in een Skoda:D)
Ik kan echter geen plek vinden in mijn motorruimte. Weet iemand toevallig waar deze standaard gemonteerd worden? De dealer heeft geen idee.

Cordoba

Forumguru
Zit ie misschien normaal achter de wielkuip? (dus tussen kunststof binnenspatbord en het metaal van het voorscherm)

De tour ligt ondertussen al een tijdje achter ons. De toeter heb ik uiteindelijk vrij simpel kunnen monteren.

De toeter bestaat uit drie hoorns en een compressor.
Dit alles past met gemak achter de linker mistlamp, te bereiken door het plaatje naast de mistlamp los te klikken. Verbazend hoewel ruimte daar zat.

Vorige type had inderdaad mooie ruimte achter de grille. Hier zat mijn Tour toeter ook verborgen. Naast mistlamp zit veel ruimte echter is deze goed afgesloten. Geeft de toeter wel voldoende geluid?

Inmiddels claxon (tour toeter) ingebouwd en aangesloten op stekker van 1 van de 2 originele claxons. Ik heb het idee dat de compressor te langzaam draait. Te weinig vermogen door aansluiting op 1 (dun) kabeltje van de originele claxon? Hoe hebben jullie de tour toeter aangesloten?

Inmiddels claxon (tour toeter) ingebouwd en aangesloten op stekker van 1 van de 2 originele claxons. Ik heb het idee dat de compressor te langzaam draait. Te weinig vermogen door aansluiting op 1 (dun) kabeltje van de originele claxon? Hoe hebben jullie de tour toeter aangesloten?
Bekabeling toeter (gezekerd) op de accu. Bediening via losse schakelaar en een relais.

Peerke1974

Nieuw lid
Ook ik begeef me met enige regelmaat in het (amateur) wielerpeloton. Denken jullie dat de SKODA dealer zo'n toeter zou willen monteren/installeren of zijn er nog tuningsbedrijftips die dit snel en eenvoudig kunnen uitvoeren?

Ook ik begeef me met enige regelmaat in het (amateur) wielerpeloton. Denken jullie dat de SKODA dealer zo'n toeter zou willen monteren/installeren of zijn er nog tuningsbedrijftips die dit snel en eenvoudig kunnen uitvoeren?
Iedereen die een (geschakelde) plus en min kan aansluiten kan dit doen

Bovenaan Onderaan